Czytasz wypowiedzi wyszukane dla frazy: cchip tuning





Temat: nowy Passat - jaki silnik?

Telesfor napisał(a) w wiadomości:
<01bed729$555027e0$dad15@www.inf.ecb.com.pl...

PiotrS <pio@ckzeto.com.pl napisał(a) w artykule
<7nbrb3$hd@sunsite.icm.edu.pl...
Passat 1,8T pali mi średnio 12 do 13 litrów, ale kopa ma niesamowitego
1,9TDI może mi wąchać dymek z rury.

Nowy Passat i juz kopci ?  :-)
Telesfor


Dziwne zeby 150 KM benzyniak nie mial wiekszego kopa niz 110 KM diesel :)
Warto by bylo sie zmierzyc po chip-tuningu TDI na 140 KM.

Jurand.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: nowy Passat - jaki silnik?
mam do TDI power box + 40% momentu obrotowego + 20% mocy. Kazde TDI. Montaz
samodzielny w 10 min. pol@polbox.com

"Radoslaw P." napisał(a) w wiadomo ci: <37a0ca57.6226@news.tpnet.pl...

On Mon, 26 Jul 1999 13:59:39 +0200, "robert" <janc@kki.net.pl wrote:
Dziwne zeby 150 KM benzyniak nie mial wiekszego kopa niz 110 KM diesel :)
Warto by bylo sie zmierzyc po chip-tuningu TDI na 140 KM.

i tak benzyna wygra
nawet pomimo mniejszego momentu


Raczej nie. Z reguly czasy do setki maja bardzo zblizone (jezeli nie
identyczne), ale czas do setki nie przeklada sie na predkosc pokonania
dystansu.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tuning - VW Polo Variant

Adam Szewczak napisał(a) w wiadomości: ...

Czesc.
   Czy da sie zrobic chip tuning na silniku VW 1.4 60PS, tak zeby chociaz
dodac 10PS.
Jakie sa inne mozliwosci zwiekszenia mocy silnika (bez wiercenia)?


Ew.  ktora firma w Warszawie wykonuje takie uslugi.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tuning - VW Polo Variant

Adam Szewczak wrote:
Adam Szewczak napisał(a) w wiadomości: ...
Czesc.
   Czy da sie zrobic chip tuning na silniku VW 1.4 60PS, tak zeby chociaz
dodac 10PS.
Jakie sa inne mozliwosci zwiekszenia mocy silnika (bez wiercenia)?

Ew.  ktora firma w Warszawie wykonuje takie uslugi.


Biernacki Tuning System ul.Chłodna 45 tel. 6240509
lub zajrzyj na stronę www.tuning.pl

  urz-woj.vcf
< 1K Pobierz

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tuning - VW Polo Variant
W Warszawie jest przedstawiciel firmy V-tech Tuning z Krakowa (Tomek
Pirowski):
Szarek Tuning, ul. Szeligowska 18a, tel. 0601 230730.

Ale na 10KM to nie licz. Jeśli zrobisz tylko chip tuning to uzysk mocy będzie
nie większy niż 10%. Co innego, jak zmienisz filtr powietrza na wkład K&N i
świece na Brisk Premium (seria .....ZC).

Nara.

NORAND
VW GOLF GTI KLUB POLSKA

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tuning - VW Polo Variant

W Warszawie jest przedstawiciel firmy V-tech Tuning z Krakowa (Tomek
Pirowski):
Szarek Tuning, ul. Szeligowska 18a, tel. 0601 230730.

Ale na 10KM to nie licz. Jeśli zrobisz tylko chip tuning to uzysk mocy
będzie
nie większy niż 10%. Co innego, jak zmienisz filtr powietrza na wkład K&N i
świece na Brisk Premium (seria .....ZC).


No dobra, a ile moze kosztowac taka przyjemnosc :)

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tuning - VW Polo Variant
Adam Szewczak napisał(a) w wiadomości: ...

Czy da sie zrobic chip tuning na silniku VW 1.4 60PS, tak zeby
chociaz
dodac 10PS. Jakie sa inne mozliwosci zwiekszenia mocy silnika (bez
wiercenia)?
Ew.  ktora firma w Warszawie wykonuje takie uslugi.


Wolny wydech (katalizator won jesli jeszcze jest), ostatni
tlumik sportowy - to zrobisz u dobrego tlumikowca, np na
Szarych Szeregow, do tego dobre nowe kable (np Bougicord),
dobre swiece (np. Brisk lub NGK), filtr przelotowy  - grzybek
(K&N lub KingDragon), komplet magnetyzerow, i power chip.
Proponuje podjechac do sklepu na Miedzianej (przy torze
kartingowym, na tylach Domu Slowa Polskiego i Jupiter Centrum).
Na pewno auto bedzie zwawsze i mocniejsze. Przy okazji
tych wszystkich czynnosci proponuje sprawdzenie i regulacje
ukladu wtryskowego (gaznika).

Jacek.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: TDI 1.9 chip tuning
Witam,

Nabylem ostatnio droga kupna nowego seata toledo III, 1.9 TDI (seat
sprzedaje je w atrakcyjnej cenie). Zastanawiam sie nad legalnym
(wykonanym w serwisie seata, bez utraty gwarancji i takie tam) chip
tuningiem (podobno chodzi o wgranie nowych map zaplonu ).
Fabrycznie mam 105KM  a chcialbym podniesc do 130KM.
Czyktos cos takiego robil? Jakiego sie spodziewac wzrostu zuzycia
paliwa? (przy zalozeniu , ze bede jezdzil tak jak dotychczas, oczywiscie
   wykorzystujac te pare dodatkowych konikow i niutonow spodziewam sie
spalac wiecej. chodzi  o to, jak samo przeprogramowanie/zwiekszenie mocy
wplywa na spalanie).
Ma ktos jakies doswiadczenia w tym temacie?
Czasami czytam jakies ogloszenia ze ktos to robi za   200pln (allegro)
ai polega to na wymianie chipa, Jak to sie ma do operacji wykonanej w
searwisie seata , ktora kosztuje  ok 1500-2000PLN

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: TDI 1.9 chip tuning


glang wrote:

SEAT robi w ECUSOFCIE wiec raczej bym sie nie bal.


Hm, ciekawe to co mowisz, ktos wczesniej tez stwierdzil, ze dealerzy
robia chip tuning w firmie zewnetrznej.
Czyli facet w serwisie  chyba mi wciska kit. Powiedzial, ze musze
zostawic mu auto na osiem godzin bo tyle trwa wgrywanie nowego
oprogramowania (co spowodowalo u mnie wytrzeszcz oczy bo zawodowo
zajmowalem sie kiedys mikroprocesorami i nie widzialem w zyciu
"programu" ktory sie "wgrywa" 8 godzin :). No ale niech mu tam, nie
dyskutowalem z nim, Teraz jednak stalo sie jasne, facet wiezie auto do
ecusoft ( serwis na slasku wiec ma blisko)  i kasuje niezla marze.

Dzieki na ten typ z ecusoft.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tuning-podniesienie mocy
Tym wszystkim, ktorzy zainteresowani sa podniesieniem mocy aut poprzez
tzw chip-tuning czyli zmiane oprogramowania sterujacego m.in. rozrzadem
lub ub TuningBOX (pudelka mocy sterujace turbina) polecam najnowszy
numer miesiecznika AUTO DZIS I JUTRO, gdzie m.in. w artykule PUDELKA
MOCY pierwszy raz przedstawilismy wyniki pomiarow aut z takimi
urzadzeniami. Lada moment pojawi sie nowszy lutowy numer, gdzie koledzy
z dzialu tuningu wzieli pod lupe rozwierconego CC Sportinga.
Najciekawsze beda jednak - sadze - wyniki testow chipow dostepnych na
naszym rynku. Pomiary na hamowni beda pierwsza w naszej prasie proba
bezposredniej odpowiedzi na pytanie ile mozemy zyskac dokonujac tzw
chip-tuningu.
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: c-tronic.pl - opinie.
Czesc,

Kiedys juz pisalem, ale pozwole sobie napisac raz jeszcze.
Chce wgrac mocnejszy program do diesla hdi - znalazlem firme c-tronic.pl.
Strone maja schludna, sa dosc tanii 1200zl ale chip tuning to delikatna
sprawa dlatego prosze o Wasze opinie tej firmy.
A moze innej?

Pozdrawiam
Wojtek

2003 406 HDI 110BHP

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: chip_tuning


Jak się ma chip_tuning do gwarancji producenta.
Kupiłem skodę Octavię 1.8 turbo i znalazłem na stronie firmy Godula Motor
Sport chip do tej maszyny który podobno może zwiększyć moc ze 150 do 185
KM
czy bardzo obniża żywotność silnika lub innych elementów a może wręcz
przeciwnie, jak ze spalaniem i czy pracuje dużo głośniej. Może ktoś ma
doświadczenia z tą firmą.


Jesli sie przyznasz w serwisie to raczej stracisz gwarancje.

Jest inne wyjscie - zrobic chip-tuning w serwisie Skody.
Robia to w Krakowie na Zakopianskiej.
Wtedy masz gwarancje fabryczna.

Mozesz dodac Power-box i przed wizyta w serwisie po prostu go odpiac.

Mozesz dac do wgrania do komputera w samochodzie nowy program,
wtedy wizualnie jest wszystko bez zmian.
trzeba tylko uwazac, bo w serwisie czasami jak maja update dla
danego silnika, to podczas przegladu moga zresetowac komputer
i wgrac nowy program. Wtedy tracisz tuning.

Jednym z wiodacych producentow oprogramowania
jest V-Tech z Krakowa. Godula instaluje ich programy.
Oni daja na swoj program gwarancje 2-letnia.

Silnik VW 1,8T  po tuningu ma ok 200KM.

pozdrawiam
pz

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: chip_tuning


Jest inne wyjscie - zrobic chip-tuning w serwisie Skody.
Robia to w Krakowie na Zakopianskiej.
Wtedy masz gwarancje fabryczna.

Mozesz dodac Power-box i przed wizyta w serwisie po prostu go odpiac.


Power-box w 1.8T? To silnik benzynowy, tu nie ma boxów.

Jurand.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Zmiana oleju na Quaker State oraz pytanie o V-Power Racing 99+

Witam ponownie. Kupilem niedawno Honde Civic i mam zamiar zmienic w
niej
olej na Quaker State, poniewaz bardzo mi go chwalono. Moje pytanie
jest
takie:

1. Czy jesli poprzedni wlasciciel stosowal olej Mobil 1 syntetyczny,
to moge
teraz zmienic olej na Quaker State pol-syntetyczny 10W40? Taki
wlasnie olej
polecaja mi do silnika z przebiegiem 100 tys.


Mi WooWoo mówił że przed zmianą na półsyntetyka lepiej jeszcze wlać
full syntetyka Castrol RS 10W60 :), a jeśli nie ubywa oleju to zostawic
taki jaki jest, Honda ma trwałe silniki więc chyba nie powinno byc
problemu jeszcze, jeśli nie ma to może Castrol GTX Magnatec 5W40 ? :)

2. Czy ktos z grupowiczow uzywa oleje Quaker State?


z tego co czytam juz od dawna to raczej niewieli, a dyskusja o nich
kiedyś była długa :)


3. Raz po raz lubie sobie depnac na gaz, szczegolnie kiedy jade ze
znajomym
w 2 auta. Czy przy silniku Hondy 94rok 1,3 moc 75 koni bedzie jakas
znaczna
roznica w przyspieszeniu dzieki zastosowaniu benzyny Shell V-Power
Racing
99+?


tak - w portfelu...szybciej bedzie złotówek ubywać... benzyna
wysokooktanowa jest zalecana do silników wysilonych (po tuningu),
równiez dla tych po chip-tuningu, a tobie przy takiej mocy to polecam
lać taką jak zaleca producent - czyli pewnie Pb95 :)

PS. a wiesz co to placebo ??? :P

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Zmiana oleju na Quaker State oraz pytanie o V-Power Racing 99+

"Rafal..." wrote:
wysokooktanowa jest zalecana do silników wysilonych (po tuningu),


Tia, jak ktos uwierzyl w przyrost mocy po magnetyzaerze, to i w VP99+
uwierzy.

PS. a wiesz co to placebo ??? :P


- Dokładnie! :)

PS.
równiez dla tych po chip-tuningu

Chipuje się (T)Diesle. W benzynach zmienia się moduł sterujący. Mała
różnica - sorry że się czepiam.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Zmiana oleju na Quaker State oraz pytanie o V-Power Racing 99+

PS. a wiesz co to placebo ??? :P
- Dokładnie! :)


znaczy nie do końca, bo w tuningowanych silnikach to tylko
wysokooktanowa ;), ale w normalnych to placebo... ;)

równiez dla tych po chip-tuningu
Chipuje się (T)Diesle. W benzynach zmienia się moduł sterujący. Mała
różnica - sorry że się czepiam.


nie gniewam sie, ale moduł sterujący to taka kostka - czyli chip :),
nie :)
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Jak teraz się czipóje tedeki!
Kiedys chcąc podnieść moc swojego turbo diesla jechało się na chip tuning.
Pan wstawiał auto na hamownie, podpinał kompa, uprawiał magię i po jakimś
czasie wyjeżdżaliśmy naszym golfem TDI nie z 110KM tylko ze 130. Do tego
kasował od 1500 do 3000pln.
Teraz jest nowasza, lepsza metoda. Czip tónik. Za 199pln w promocji na
allegro.
Zamiast jak jakiś skończony frajer jechać na hamownie to se kupuje za
199pln, wstawiam i mój golf w tedeku ma już nie 110KM tylko 155KM. A do tego
pali o 1,5l mniej.
http://www.allegro.pl/item351443759_wielka_promocja_do_30_mocy_tdi_sd...
Hamownie są dla frajerów!
Wojtek
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Jak teraz się czipóje tedeki!

Kiedys chcąc podnieść moc swojego turbo diesla jechało się na chip tuning.
Pan wstawiał auto na hamownie, podpinał kompa, uprawiał magię i po jakimś
czasie wyjeżdżaliśmy naszym golfem TDI nie z 110KM tylko ze 130. Do tego
kasował od 1500 do 3000pln.
Teraz jest nowasza, lepsza metoda. Czip tónik. Za 199pln w promocji na
allegro.
Zamiast jak jakiś skończony frajer jechać na hamownie to se kupuje za
199pln, wstawiam i mój golf w tedeku ma już nie 110KM tylko 155KM. A do
tego pali o 1,5l mniej.
http://www.allegro.pl/item351443759_wielka_promocja_do_30_mocy_tdi_sd...
Hamownie są dla frajerów!
Wojtek


i pamietaj... te super moduly sa zbudowane na oryginalnych czesciach vw...
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Jak teraz się czipóje tedeki!
Alti pisze:

Kiedys chcąc podnieść moc swojego turbo diesla jechało się na chip tuning.
Pan wstawiał auto na hamownie, podpinał kompa, uprawiał magię i po jakimś
czasie wyjeżdżaliśmy naszym golfem TDI nie z 110KM tylko ze 130. Do tego
kasował od 1500 do 3000pln.
Teraz jest nowasza, lepsza metoda. Czip tónik. Za 199pln w promocji na
allegro.
Zamiast jak jakiś skończony frajer jechać na hamownie to se kupuje za
199pln, wstawiam i mój golf w tedeku ma już nie 110KM tylko 155KM. A do tego
pali o 1,5l mniej.
http://www.allegro.pl/item351443759_wielka_promocja_do_30_mocy_tdi_sd...
Hamownie są dla frajerów!
Wojtek


A najlepsze jest to , ze goscio nie zdaje sobie sprawy,  ze prawnie to
odpowiada za prawdziwosc tych danych, i mozna to kupic tylko po to , aby
goscia pozwac o odszkodowanie itd. Co prawda duzo zachodu w Polsce z
takimi rzeczami, ale jak ktos sie uprze to goscio pojdzie z torbami.
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Jak teraz się czipóje tedeki!
On 26 Kwi, 22:30, Tomasz Pyra <hellf@spam.spam.spam wrote:

Alti pisze:

Kiedys chcąc podnieść moc swojego turbo diesla jechało się na chip tuning.
Pan wstawiał auto na hamownie, podpinał kompa, uprawiał magię i po jakimś
czasie wyjeżdżaliśmy naszym golfem TDI nie z 110KM tylko ze 130. Do tego
kasował od 1500 do 3000pln.

Wydaje mi się że żeby zrobić tak "do bani" tuning współczesnego silnika
z turbo, to wystarczy tylko znaleźć ten kabelek którym idzie sygnał do
sterowania sprężarką i go przeciąć, zewrzeć albo wstawić odpowiedni
rezystor w taki sposób żeby sprężarka zawsze działała na full i gotowe...

Resztę zrobi sam komputer samochodu, który jak dostanie więcej
powietrza, to poda więcej paliwa i to jakoś tam będzie działało.

Wiadomo że jakość takiej modyfikacji to będzie mizeria w porównaniu z
prawdziwym tuningiem, ale jakoś będzie działać przez te parę tysięcy
kilometrów nim się rozleci ;

Tja i od zbyt ubogiej mieszanki poplyna ci tloki. W najlepszym wypadku
komputer wykryje overboost i przejdzie w tryb awaryjny =P

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: VTS vs HGT


"Darek Pyżanowski" wrote:

Paweł Socha napisał(a) w wiadomości:

| Niestey zgadzam si z przedmowca. Sam posiadam Xsarcie VTS ale do
| Punciaka HGT raczej bym nie startowal. VTSik 1.8 ma tylko 112KM a
| troszke jednak wazy (co innego 2l 163 KM, ale to juz inna bajka).
| Punciak jesli dobrze pamietam ma cos kolo 130KM i mniejasza mase.

Punto HGT ma 1.8 136 KM, silnik VFD, czyli cos na wzor zmiennych faz
rozrzadu. Scigalem sie z takim zawodnikiem swoim VTi 1.6 160 KM, dolozylem
mu, ale byl to wielce trudny zawodnik. Xsara 1.8 112 KM wg mnie nie ma szans
z nowym HGT.


Penwie, ze nie ma, roznia ca masy i mocy na niekorzysc Xsary jest
oczywista.
Xsara VTS 1.8i 16V dostaje baty od cywilnej Xsary HDI 90 po
chip-tuningu.


Na GTechu moj civic ma 7,6s do 100, Punto oceniam gdzies na 8-8,5 ale
niestety nie mialem okazji pomierzyc.


Punto HGT dostaje baty od "starego" Punto GT a to zonacza, ze nowe HGT
nie zchodzi ponizej 8 sekund.

Piotrek

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: sportowe,2000rok i wyzej,do 55000pln

"adas" <akarc@poczta.onet.plwrote in message


| On Wed, 14 Jul 2004 16:24:20 +0200, adas
| <akarc@poczta.onet.plwrote:

| Ma jezdzic szybko

|  Jeździć można szybko od zakrętu do zakrętu, a można też i po
|  nich.

Po zakretach tez ma szybko jezdzic. A moze mondeo 2.0 TCDI 130 km+chip
tuning?

No jeżeli to jest szybko :-/

Ale pytałeś o sportowe....

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Olej opalowy
Pawel J. <c@telda.net schrieb in im Newsbeitrag:

Oleg schrieb:
to dlaczego nie? ;-) Czujnik
spalania stukowego daje info o stosowanym LC,

Olus .... nie pociskaj nam ciemnoty .....
Czujniki spalania stukowego w dieslu .... obudz sie ...
albo napisz gdzie je widziales ...


Fakt, czujnik to w benzynowych. Niemniej parametry sa tak dobrane, ze
stosowane paliwo moze byc bardzo róznej jakosci i znacznie odstawac od
normy. OO moze byc stosowany. Co innego po chip-tuningu...

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Olej opalowy
O oleju troche z innej beczki.
Clinton w dbalosci o przestraszonego obywatela perspektywa ciezkiej zimy i
wysokimi cenami oleju, uwolnil rezerwy federalne. Posuniecie to ma na celu
obnizenie, a przynajmniej zatrzymanie cen.
Ida wybory no i ..........kazdy sobie reszte dospiewa, bo nie o to mi
chodzi.
Dzis w NPR uslyszalem o "kombinatorach" wykozystujacych sytuacje i
sprzedajacych olej do Europy :)
Rzad zaniepokojony zamierza przykrocic "wolny" handel.
Wkoncu nie poto sie uwalnia rezerwy federalne by ktos sobie kase robil na
eksporcie.

Oleg wrote:
Pawel J. <c@telda.net schrieb in im Newsbeitrag:
Oleg schrieb:
to dlaczego nie? ;-) Czujnik
spalania stukowego daje info o stosowanym LC,

Olus .... nie pociskaj nam ciemnoty .....
Czujniki spalania stukowego w dieslu .... obudz sie ...
albo napisz gdzie je widziales ...

Fakt, czujnik to w benzynowych. Niemniej parametry sa tak dobrane, ze
stosowane paliwo moze byc bardzo róznej jakosci i znacznie odstawac od
normy. OO moze byc stosowany. Co innego po chip-tuningu...

--
Oleg

--
Marek

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: alfaromeo 156 2.4JTD-opinie...


Awaryjnosc ich byla trudna do wyobrazenia uzytkownikowi


w odróżnieniu od opini n.t. "Alfy znajomego", na www.cuoresportivo.pl
znajdziesz ze 100 wła cicieli Alf. Power 2.4 po chip tuningu jest trudny do
opisania ... Przegrywa tylko z 2.5V6.

Zbyszek
156.2.0 (1999) psuje się... ale znacznie mniej niż Focusy, Passaty, Golfy,
itp.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: tuning Omegi TDi
Należy zacząć od tego że obecnie ujeżdżam Toyotę Camry 2,0 wersja USA z LPG.
Wczoraj miałem okazję tak sobie pojeździć dwoma autkami,
1. Tyotą Camry 2,2 bez LPG i właściwie jeśli chodzi o przyspieszenia i
ogólny komfort prowadzenia samochodu nie odczułem zbytniej różnicy.
2. Oplem Omegą 2,5 TDi, no i ten samochód z lekka mnie zaskoczył, do tej
pory nie byłem zwolennikiem ropki ale to jeździło naprawdę słusznie, bardzo
komfortowe wnętrze, cisza no reasumując byłem pod wrażeniem.
Potem sobie poszukałem w necie danych o chip tuningu a tam podają że z
silnika 2,5 TD w w/w oplu mającego fabrycznie 130 km wyciskają 170 koni
czyli tyle co ma omega 2,5 w benzynie.
    Ponieważ niedługo chyba pożegnam się z moją Toyotką (zrobiło się już
prawie 10 latek) zaczęła mi chodzić po głowie taka właśnie omega.
Jeśli ktoś ma doświadczenia z takim samochodem będę bardzo wdzięczny za
wszelkie opinie i uwagi. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: chiptuning Audi A6 2.7T
Piotr Wozniacki napisał:


[ad sig] ale forsa kupuje samochody, ktore przedluzaja mezczyzn[i]e


NTG. Może takim A6 to sobie można przedłużyć jak potrzeba :-)


[ad meritum] wiem, ze chiptuning wolnossagego (zwlaszcza nowego, gdy wchodzi
w gre gwarancja) jest potencjalnie nieporownywalnie mniej obiecujacy, niz
chip-tuning silnika bi-turbo (nie naruszajacy n.b. gwarancji Audi). Ale chce
znac _FAKTY_ (przepraszam  za wrzask)


Chyba jakieś tam fakty napisałem poprzednio, nie?
Jeżeli chcesz więcej faktów to mogę podać Ci numer telefonu do osób,
które zajmują się tym w chiptronicu i się wypytasz.

Pozdrawiam,

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: toledo 2.0


Jeżdże toledo 2.0i  (93r). Zna ktoś może sposób by wykrzesać z niego
dodatkową moc (więcej niż  fabryczne 115KM).


Niedoladowana osmio zaworowa benzyna ... duzego pola manewru tu chyba nie
ma, z magnetyzerow, filtrow, chipow i wydechu moze wyciagniesz 2-3 KM przy
okropnych kosztach jesli sie nie boisz tuningu mechanicznego to lepiej to
oddac do chojnackiego na GT, podobno w takich silnikach jest najwieksza
mozliwosc "mechanicznej" kombinacji, o chip tuningu tez raczej zapomnij ...

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tunning


Marcin Mędelski-Guz" <medel@ghost.mimuw.edu.plwrote:
Czytalem ostatnio bardzo duzo na temat Chip-tuningu na grupach dyskusyjnych
poswieconych tuningowi mojego auta, a takze rozmawialem w warsztatach
tuningowych. Postanowilem podzielic sie zdobyta wiedza z grupa.
Patryk i Pawel pisali:
|  Tymbardziej w silnikach TDI gdzie cisnienie doladowania
| czasami wzrasta 2 razy.

| A to kto taki bajery Ci nawciskal ????

Zgadza sie, super zyski mocy w silikach doladowanych tak na prawde nie biora
sie wcale z elektroniki, lecz ze zwiekszonego doladowania. Moc wzrasta
powiedzmy ze 140 do 180KM, poniewaz cisnienie wzrosnie z 8.5psi do ok 15, a
wiec wlasnie prawie dwa razy. Nie ma w tym nic zlego poniewaz seryjna
sprezarka moze wytrzymac w rzeczonym aucie bezawaryjnie 16psi.


[...]

Hm i co - czyzby panowie spece od tych spraw nagle nabrali wody w usta ? :)

--k

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tunning


| Moc wzrasta
| powiedzmy ze 140 do 180KM, poniewaz cisnienie wzrosnie z 8.5psi do ok
| 15, a
| wiec wlasnie prawie dwa razy. Nie ma w tym nic zlego poniewaz seryjna
| sprezarka moze wytrzymac w rzeczonym aucie bezawaryjnie 16psi.


    To ile jest w stanie wytrzymac sprezarka nie ma tu nic do rzeczy. Po
pierwsze to, ze potrafi ona wytrzymac 16psi nie znaczy, ze potrafi je
efektywnie wykorzystac. Sprezarki maja to do siebie, ze z regoly powyzej
pewnego cisnienia wytwarzaja wiecej ciepla niz mocy np: podniesienie
cisnienia z 6 na 10psi moze dac 40KM, za to podniesienie z 10 na 14psi da
10KM + duzo ciepla. Nie musze chyba dodowac, ze proporcje spalania spalanie
beda sie ksztaltowaly odwrotnie..
    Po drugie : Podniesienie cisnienia sprezania nic nie da, jesli nie
zmienimy w silniku mnostwa rzeczy, takich jak kanaly dolotowe (powietrze,
paliwo, wszystko musi byc odpowiednio szersze) itp., a przede wszystkim
wydech. Jesli te czesci pozostana nie zmienione to duza moc silnika zostanie
elegancko zdlawina, za to silnik bedzie palil odpowiednio wiecej.
    A poza tym przeciez wszyscy wiedza, ze sam chip-tuning czy inny tuning
jest maksymalnie skuteczny tylko wtedy, kiedy wszystkie inne elementy
zostana dopasowane do wprowadzonych zmian.

    Pozdrawiam
                                Pecetus niedoszlus mechanikus samochodus

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tunning


Marcin Mędelski-Guz wrote:
Czytalem ostatnio bardzo duzo na temat Chip-tuningu na grupach dyskusyjnych
poswieconych tuningowi mojego auta, a takze rozmawialem w warsztatach
tuningowych. Postanowilem podzielic sie zdobyta wiedza z grupa.
[..]
Zgadza sie, super zyski mocy w silikach doladowanych tak na prawde nie biora
sie wcale z elektroniki, lecz ze zwiekszonego doladowania...
[ciach]


Tak wszystko OK. Tylko pytanie, co z silnikami bez turbodoładowania.
Czyli Chip w takim silniku nic nie daje?
Wg moich zasłyszanych informacji Chip jest dobrym _uzupełnieniem_
mechanicznego tuningu silnika (potrafi wtedy odpowiednio wykorzystać
zmiany)  i rzeczywiście sam Chip daje niewiele...
W szczególności w porównaniu do swojej ceny!
Jak jest Waszym zdaniem?


P.S. Jednej rzeczy tylko nie moge zrozumec - dlaczego kostka EPROM-u kostuje
2500zl...


Też mnnie to zastanawia...???
Może program tam zawarty jest taki cenny :-)
pisany przez specjalistów z M$ :-)

Pozdr, Bliski.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tuning VW TDI 1.9 110KM


Podpowiedziano mi dzis chip tuning ww. silnika, jak narzekalem ze uwazam,
ze jednak zbyt mulowaty jest (to VW Passat kombi). Czy moze ktos polecic
cos, czy warto, o ile ew. to podwyzsza moc, czy sa zauwazalne efekty itd?


Jak masz po reka okolo 2tys zl to nawet sie nie zastanawiaj tylko jedz i
rob. Roznica bedzie wielka i napewno zmiane odczujesz. Masz TDI wiec
przyrost koni bedzie minimum 30 czyli ponad 25% a to jest duza roznica tak
samo moment z okolo 230nm wzrosnie do 290nm.
Jedz, zrob, a potem przy wyprzedzaniu tylko sie usmiechaj... :D

pozdrawiam
Regand

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tuning VW TDI 1.9 110KM


Witam,

Podpowiedziano mi dzis chip tuning ww. silnika, jak narzekalem ze uwazam,
ze jednak zbyt mulowaty jest (to VW Passat kombi). Czy moze ktos polecic
cos, czy warto, o ile ew. to podwyzsza moc, czy sa zauwazalne efekty itd?

Pozdr.P.


Masz tu maly opis i ceny:

http://www.moto-czesci.com/chiptuning.php?s_tuning=opis&osCsid=855f47...

Pozdro Tomi

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: chip tuning
Witam
Mam zamiar wykonac chip tuning w moim aucie (opel calibra)
Interesuje sie tym od dawna ale odstraszala mnie cena.
Niedawno znalazlem strony w inecie z pamieciami do epromow do komputera
mojego auta.
Znalazlem nawet do mojego silnika ale jest ich kilkanascie roznych serii i
mam problem ktora wybrac.
Czy ktos z grupowiczow zajmuje sie tym amatorsko albo zawodowo i pokieruje
mnie na co zwrocic uwage podczas wykonywania tej przerobki (czy po wsadzeniu
nowej pamieci nic nie sfiksuje)?
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: chip tuning

Użytkownik ipsz <i@luftbrandzlung.org w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9flldr$sh@news.tpi.pl...

Użytkownik "Marcin Prusaczyk" <prusac@poczta.onet.pl napisał w
wiadomości Pozatym watek jest o chipach, a nie o firmach, wiec jak nie masz nic
innego
do powiedzenia to sie nie odzywaj.

To moze tak: Alfa Romeo 164 QV, silnik V6 24V 232KM. Kolega
zakupil chip podnoszacy podobniez moc do 265KM (oczywiscie
producent podal przyrost procentowy wiec tyle +/- wychodzilo).
Kazal zamontowac, jednak poprosil firme ktora to sprzedala o
potwierdzenie tego wyniku na hamowni. Poniewaz panowie
dosyc dlugo odwlekali termin badania, kolega zasponsorowal sobie
hamownie sam. Wynik badania byl nastepujacy: (tuning vs. oryginal)
przyrost mocy +1KM, przyrost momentu obrotowego -1Nm.
Panowie, ktorzy to sprzedali wypieli sie, nie zwrocili kasy, generalnie
olali sprawe twierdzac ze wynik moze byc podrobiony. Firma zostala
polecona znajomemu przez znany w necie V-Tech. Wiem ze znajomy
szukal tez pomocy wlasnie w Krakowie. Jak to sie skonczylo? Nie wiem.
Jednym slowem chip tuning w przypadku wolnossacego benzyniaka
to czyste niczym nie zmacone oszustwo.

Racja. Wolnossące benzyniaki to najgorsza rzecz do chipowania, jaka może
być. Ale apropos V-Techu - sam doświadczyłem "potęgi" ich chipa w Audi A4
1.8 T quattro, które na hamowni wyciągnęło 219.8 KM i... można się było
porzygać w trakcie jazdy tym ;-)

Jurand.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tuning Toledo 98r - 1,9 TDI 90KM
Użytkownik pja@poczta.onet.pl napisał:
witam
czy ma ktos doswiadczenia z tuningiem tego modelu ? Czy wogole ten tuning jest
mozliwy i w jaki sposob ? Czy po "operacji" faktycznie czuc ze jest mocniejszy ?
pozdrowienia dla grupy

Poczytaj sobie np. tutaj:
http://www.godula.pl/index.php?mode=Oferta%20tuningu%20chipowego
Jest tam napisane prawie wszystko o tuningu, chip-tuningu, zywotnosci
silnika, cenach, czasie zakladania, sa wydruki z hamowni i mozna tez
zapytanie wyslac itp itd
pozdrawiam Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: chip tuning diesla
Znalazlem website firmy Alfa Racing (www.chiptuning-tdi.pl) oferujacej chip
tuning silnikow. Czy ktos z Was mial do czynienia z ta firma? Generalnie,czy
ktos mial robiony chip tuning w turbo dieslu i jakie ma spostrzezenia,
komentarze, w szczegolnosci w sprawie zuzycia paliwa, zachowania sie takiego
samochodu na drodze etc)? Wedlug tabeli "Pomiary Osiagow" zamieszczonej na
stronie firmy w moim samochodzie (Saab 9-5, 3.0TiD) parametry wzrosnac z
176KM/350 Nm do 220KM/420Nm).
Pozdrawiam
TW
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: chip tuning diesla
Użytkownik "Trespassers W" <trespasser@nerdshack.com napisał w
wiadomości
Znalazlem website firmy Alfa Racing (www.chiptuning-tdi.pl) oferujacej
chip tuning silnikow. Czy ktos z Was mial do czynienia z ta firma?
Generalnie,czy ktos mial robiony chip tuning w turbo dieslu i jakie ma
spostrzezenia, komentarze, w szczegolnosci w sprawie zuzycia paliwa,
zachowania sie takiego samochodu na drodze etc)? Wedlug tabeli "Pomiary
Osiagow" zamieszczonej na stronie firmy w moim samochodzie (Saab 9-5,
3.0TiD) parametry wzrosnac z 176KM/350 Nm do 220KM/420Nm).


Taaa... A inżynierowie w fabryce to debile, chłopaki od tuningu znają się
przecież lepiej - co tam obliczenia i tysiące prób...
Oczywiście możesz uzyskać taki rezultat, co bez najmniejszego problemu
potwierdzisz na dowolnej hamowni. Pytanie: po co? 176KM to już dość dużo,
wyciągnięcie 220KM to zwykłe zarzynanie silnika. Chyba, że bawisz się w to
profesjonalnie (ale to wtedy nie chip tuning, tylko wymiana wielu elementów,
zmniejszenie masy samochodu, itp.).
Chyba, że sprzedajesz samochód np. za rok i nie zależy Ci na bezawaryjnej
pracy silnika.

Pozdrawiam

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: chip tuning diesla
Zachipowałeś sobie auto? SZEROKIEJ DROGI! Nigdzie nie piszę, że ktoś taki
jest debilem. *Kwestionuję jedynie sensowność takich rozwiązań*, co *nie
jest równoznaczne z twierdzeniem, że jest to debilne*.

Zgodze sie, ale tylko w jednym -- chip tuning BYWA droga na skroty.
Jesli sie przegnie i z tuningiem i potem podczas jazdy.

Jednakowoz, jak ktos ma troche rozsadku w glowie, to se robi chipa z
guziolkiem w srodku.

Tomek

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: chip tuning diesla
Witam serdecznie
fachowcem nie jestem w tej dziedzinie, natomiast jedzdzilem dieslem po
chip tuningu 2 lata, zrobilem ok 100tys.km (Berlingo 2.0HDi). Spalanie
przy spokojnej jezdzie nie zmienilo sie, bylo takie jak przed zmiana
oprogramowania. Ale przyspieszenie........uuuu tu to jest niebo a
ziemia, predkosc max tez wzrosla ( ok 20km/h ). Przy duzych
predkosciach to wir w baku no ale cos za cos.

Pozdrawiam
Jarosław Zielewski

www.systemy-mobilne.pl

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: nowe mondeo


W jaki sposob? Chip tuning? Mozesz podac jakies
link/info na ten temat? Nie orientuje sie za bardzo
na tym polu.


Pierwszy z brzegu adres ktory przychodzi mi do glowy-firma dosc znana o
niezlej renomie...
http://www.vtech.pl/nowooeci.html
Pozdrawiam
Wito

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: nowe mondeo


Z diesla 130KM w 10 minut mozna zrobic 170KM,

W jaki sposob? Chip tuning? Mozesz podac jakies
link/info na ten temat? Nie orientuje sie za bardzo
na tym polu.


Wszelkiego rodzaju tuning elektroniczny.
Jest kilka metod, ktore podnosza moc o ok. 20-40%

pz

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: nowe mondeo
Pawel Socha <pso@acs.com.plnapisał(a):


Widze ze mamy (mielismy) podonby problem. Ja w chwili obecnej poszukuje


nadal samochodu do firmy,

z tym tylko ze mam troche inne kryteria wyboru. Mianowicie auto ma byc w


benzynie ~ 200 KM (najlepiej V6), w automacie, z homologacja.




moj tez jest na firme oczywista (VAT!!!)

polecam bo:
- b. dobry silnik jeśli chodzi o osiągi (ten sam ma C5)
- dobre wyposażenie wersji Initiale
- świetna skrzynia biegów

ale:
zastanów się nad 2.2 dCi
- po chip tuningu (bezpiecznym) masz ok. 175 180 KM to naprawdę wystarcza a  
jaka elastyczność silnika!
- od połowy czerwca miał być dostępny automat
- spalanie! 3.0 V6 naprawdę sporo żre paliwa (98), zwłaszcza w mieście

moim zdaniem alternatywa dla Twojego wozu przy tej cenie to jeszcze
(alfabetycznie!):
Alfa Romeo 156
Superb
Volvo s60

chyba że możesz czekać
Podobno już niedługo:
mazda 6
następca avensisa
zmodernizowany accord
następca peugeota 406
volvo v50

Pozdrawiam
Robert

PS
Jeśli przypadkiem jesteś z Warszawy lub okolic mogę służyć bezpośrednio
innymi informacjami (cot@poczta.onet.pl)

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: gaz czy disel?


Wotam!

Użytkownik "Boombastic" <boombas@NOSPAMpoczta.onet.plnapisał w
wiadomości | niezależnie od jakości gazu, Nubira szybciej padnie od Audika
| silniki benzynowe mają krótszą żywotność od dieslów, co spotęguję
| instalacja
| LPG którą zamierzasz zamontować

| Jasne, szczególnie dzisiejsze wysilone turbodiesle. Prędzej wymienisz ze
2-3
| razy walniętą turbine.

Nie bardzo kumam, ossso chodzi:-) Mam Audi A3 1,8T zagazawanego i nie mam
z
nim zadnych [roblemow...
Wczesniej mialem golfa TDi z 95 roku i dzialal superowo... O jaka turbine
idzie?

--
Pozdrawiam
Marek W.


ja mam vectre b kombi z lpg ale zestaw zalozony firmy BRC i SEKWENCYJNY
dziala super, pali 8 litrow gazu, ma wgrana wlasna mape zaplonu, wiec taki
jakby chip tuning i jest MOCNIEJSZY NIZ NA BENZYNIE!!

diesla nie znam, ale ten lpg nie "pierdzi" tak ja diesel

tyle moich polecań

pzdr Macieknd

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: gaz czy disel?


"Macieknd" <macie@wp.plwrote in message



| Jasne, szczególnie dzisiejsze wysilone turbodiesle. Prędzej wymienisz
ze
| 2-3
| razy walniętą turbine.

| Nie bardzo kumam, ossso chodzi:-) Mam Audi A3 1,8T zagazawanego i nie
mam
| z
| nim zadnych [roblemow...
| Wczesniej mialem golfa TDi z 95 roku i dzialal superowo... O jaka
turbine
| idzie?

| --
| Pozdrawiam
| Marek W.

ja mam vectre b kombi z lpg ale zestaw zalozony firmy BRC i SEKWENCYJNY
dziala super, pali 8 litrow gazu, ma wgrana wlasna mape zaplonu, wiec taki
jakby chip tuning i jest MOCNIEJSZY NIZ NA BENZYNIE!!

diesla nie znam, ale ten lpg nie "pierdzi" tak ja diesel


Czyli chcesz powiedzieć, że ta Twoja Vectra pali benzyny jakieś 6.5 litra,
bo gazu MUSI wziąć minimum 20% więcej... a skoro bierze go 8 litrów... Jaki
to ma silnik? 1.2?

Jurand.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: gaz czy disel?


On Sat, 12 Feb 2005 22:56:50 +0100,  Jurand wrote:
"Macieknd" <macie@wp.plwrote in message
| ja mam vectre b kombi z lpg ale zestaw zalozony firmy BRC i SEKWENCYJNY
| dziala super, pali 8 litrow gazu, ma wgrana wlasna mape zaplonu, wiec taki
| jakby chip tuning i jest MOCNIEJSZY NIZ NA BENZYNIE!!
| diesla nie znam, ale ten lpg nie "pierdzi" tak ja diesel

Czyli chcesz powiedzieć, że ta Twoja Vectra pali benzyny jakieś 6.5 litra,
bo gazu MUSI wziąć minimum 20% więcej... a skoro bierze go 8 litrów... Jaki
to ma silnik? 1.2?


No, 1.6 [100KM] przy 90 w trasie schodzila ponizej 6.5 ..

J.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: gaz czy disel?


ja mam vectre b kombi z lpg ale zestaw zalozony firmy BRC i SEKWENCYJNY
dziala super, pali 8 litrow gazu, ma wgrana wlasna mape zaplonu, wiec taki
jakby chip tuning i jest MOCNIEJSZY NIZ NA BENZYNIE!!


Ty tak powaznie czy zartjesz ??
instalka sekwencyjna nie ma nic wspolnego z mapami zaplonu, no chyba,
ze robiles osobny "czip tjunink" , ale to oznaczoaloby, ze spaprali Ci sprawe, bo na
benzynie jest slabszy niz na lpg :-)
Na instalce sekwencyjnej nie powinno byc roznicy w stosunku do pb jesli jest
mocniejszy to oznacza, ze albo jezdzisz na kiepskim paliwie masz cos nie tak z
zailaniem paliwowym ,
 albo pomykasz na odrobine za bogatej mieszance - przyspieszasz zgon katalizatora.

pozdrawiam Blyskacz

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tuning Alfa 145, Bravo GT
Krzysztof Golat <krzy@hot.pl wrote:
Generalnie tuningują się oba auta podobnie - i na jednym i na drugim można
spoko nalepić Pioneera na szybę, zawiescić CD na lusterku.
:)
A tak powaznie to moze byc powiedzial dokladnie o co ci chodzi? Zmiany
wyglądu, wnętrza, przeróbki silnika... ?

Przerobki silnika.
Chip tuning ?
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tuning Alfa 145, Bravo GT

Krzysztof Golat <krzy@hot.pl wrote:
Generalnie tuningują się oba auta podobnie - i na jednym i na drugim
można
spoko nalepić Pioneera na szybę, zawiescić CD na lusterku.
:)
A tak powaznie to moze byc powiedzial dokladnie o co ci chodzi? Zmiany
wyglądu, wnętrza, przeróbki silnika... ?
Przerobki silnika.
Chip tuning ?


Tradycyjnie wstaw stożkowy filtr powietrza i lepsze świeczki. Tyle we
własnym zakresie.
Chipy znajdziesz na stronie www.vtech.pl . Gdzieś tam jest tabela przyrostów
mocy. Mozesz tez zostawic autko u Grabowskiego http://www.grabowski.com.pl/
lub Chojnackiego http://www.chojnacki.tuning.pl/.

Pozdrawiam

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tuning Alfa 145, Bravo GT
Krzysztof Golat wrote:

[...]

Przerobki silnika.
Chip tuning ?

Tradycyjnie wstaw stożkowy filtr powietrza i lepsze świeczki. Tyle we
własnym zakresie.


Tradycyjnie mozesz nic z tych rzeczy nie wstawiac,
zaoszczedzisz kase, uszy i nerwy.

Chipy znajdziesz na stronie www.vtech.pl . Gdzieś tam jest tabela przyrostów
mocy.


Tylko ze jakos nie obiecuja pomierzyc tego na hamowni na TWOIM
silniku.
I nie daja zadnych gwarancji wzrostu mocy.

Mozesz tez zostawic autko u Grabowskiego http://www.grabowski.com.pl/
lub Chojnackiego http://www.chojnacki.tuning.pl/.


I to jest jedyne sensowne rozwiazanie. Choc nieco kosztuje
i na droge malo sie oplaca. Lepiej kupic od razu z lepszym silnikiem.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tuning Alfa 145, Bravo GT
Chipy znajdziesz na stronie Użytkownik "Przemyslaw Maciuszko" <s@tpi.pl.invalid napisał w
wiadomości
Krzysztof Golat <krzy@hot.pl wrote:
Generalnie tuningują się oba auta podobnie - i na jednym i na drugim
można
spoko nalepić Pioneera na szybę, zawiescić CD na lusterku.
:)
A tak powaznie to moze byc powiedzial dokladnie o co ci chodzi? Zmiany
wyglądu, wnętrza, przeróbki silnika... ?
Przerobki silnika.
Chip tuning ?

Tradycyjnie wstaw stożkowy filtr powietrza i lepsze świeczki. Tyle we
własnym zakresie.

Pozdrawiam

--
Krzysztof Golat
krzys@z.pl
http://www.golat.z.pl

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tuning Alfa 145, Bravo GT

:)
A tak powaznie to moze byc powiedzial dokladnie o co ci chodzi? Zmiany
wyglądu, wnętrza, przeróbki silnika... ?
Przerobki silnika.
Chip tuning ?

Tradycyjnie wstaw stożkowy filtr powietrza i lepsze świeczki. Tyle we
własnym zakresie.
Chipy znajdziesz na stronie www.vtech.pl . Gdzieś tam jest tabela
przyrostów
mocy. Mozesz tez zostawic autko u Grabowskiego


http://www.grabowski.com.pl/
lub Chojnackiego http://www.chojnacki.tuning.pl/.

A kupujesz nowy czy uzywka???
bo jak nowy wez JTD dizel  - potem proste zaczopowanie i masz 130 KM  oraz
bajeczny moment - i objezdzxasz wszystkie seryjne benzyny
- jak napisal kiedys PT Pawel J.- zreszta o jezdze nowymi dizlami to do
niego o porady :))
pozdrawiam
Artur

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Filtry K&N / swiece Bosch Super 4 ciag dalszy...

On 30 Aug 1997 14:06:49 GMT, "Damian" <bi@silesia.top.pl wrote:

Marek Proga <pr@sun3.hep.utexas.edu wrote in article
<PROGA.97Aug29083@sun3.hep.utexas.edu...

Z cipami to najczesciej bywa tak ze po zmianie test spalin ciezko
przejsc.
--
Marek

I tak naprawde sam chip niewiele daje, z reguly powinien byc tylko
dodatkiem do innych modyfikacji.


Chyba jednak daje: http://www.chip-tuning.de (lub podobny) obiecuje dosc
znaczna poprawe mocy momentu (20-30%). Niestety, tylko dla TDI Volkswagena i
czegos tam jeszcze.

Radoslaw Poplawski (Wroclaw) http://yi.com/home/PoplawskiRadoslaw/
F1: http://www.polbox.com/f/formula1/
F1LC: http://www.polbox.com/f/formula1/competition/competition.html

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: nowy na grupie ;-)
Użytkownik trzmiel napisał:

Czy to D15B7 102KM ? Jesli tak to czy orientujesz sie jak zlikwidowac
ogranicznik predkosci ?


Z tego co wiem nalezy zmienic komputer - chip tuning na to mowia ;-) Na
allegro jakiegos czasu podobno mozna bylo taki dostac, w tej chwili z
tego co przegladalem nie ma. Napewno za granica mozna cos takiego
otrzymac - ebay.de czy ebay.com

Pozdrawiam!

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Astra TwinSport 2004 - co faktycznie robi guzik Sport?
SET pisze:

No dobra. Teorię znamy ale co się faktycznie dzieje w silniku, że szybciej
reaguje na gaz? U mnie w Esperynie podobnie jak w 90% samochodów reakcja na
gaz bez guzika jest taka sama jak w Astrze z guzikeim czyli normalna bez
zwłoki. A w Astrze normą jest zmulenie a guzik przywraca auto do
normalności?


Co się dzieje w sliniku nie jestem w stanie powiedzieć, ale pewnie tylko
zostają zmienione jakieś paramtery ECU. Natomiast uważam że nie jest tak
jak piszesz, ona działa normlanie tylko ten magiczny guzik pozwala ci
stwierdzić że dziła normlanie na "sport", Astry bez tego guzika są
przecież sprzedawane i wiesz mi że nie działają jak z trybem "sport".
Poprostu kupując tą opcje w nowym aucie kupujesz ten % więcej czegoś
tam. Podpobnie jest jak jedziesz do tunerów na chip tuning (tylko tam
wiadomo więcej % za mniejszą cenę :) ).
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Obyś Seata w ASO naprawiał
Jaki to silnik, jaka turbina, na jakim oleju jezdzi?


Ale sterownik chyba rzeczywiście padł. Silnik pracuje jakby mu turbo
zabrali.
110km/h max, a wyprzedzenie malucha to wyczyn.


To jest klasyczny notfall - komp przechodzi w tryb awaryjny. Przyczyn moze
byc wiele.


Po 300km mu przeszło, działa dobrze.


Tak przeszlo nagle (chyba nie) czy akurat tak sie zdarzylo, ze po tych 300
km ponownie uruchomiles silnik?


Aha - sprawy nie daje się przekazać do innego ASO. Inne ASO musi
zrobić sobie własną diagnostykę.


Nic dziwnego, tacy fachowcy tam pracuja, ze ja rowniez nie opeiralbym sie na
"gdybaniu" innego ASO.


"Wszystko jest w porządku, diagnostyka nic nie wykazuje.


Jesli zapalila sie kontrolka to w pamieci MUSI byc zapisana przyczyna.
Mozesz sie dowiedziec, co takiego komp powiedzial?


Zrobiliśmy 'adaptację' (cokolwiek to znaczy), bo może w Zielonej Górze
zapomnieli tego zrobić po wymianie zaworu."


Mowiac opisowo przedstawiasz nowy element reszcie samochodu :)


Pytam, czemu nie poprawił, skoro mu się nie podobało.


Bo elektryk od ASO nie bedzie sie bawil w chip-tuning :-)

Pozdrawiam

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: na jaki samochód sie zdecydować ??

a jesli idze o silnik.. no coz dla mnie 5 garow i 170 KM jest
wystarczajacym powodem,
by nie interesowac sie klekotami ;-)


Taki 2,5 tdi ma 140 koni - maly chip tuning i masz 170 km tez z
5 cylindrow
wg mnie warto interesowac sie klekotami :-))
turbo w dieslu powoduje ze mamy pieknie duzy moment w calym zakresie obrotow
a 20v R5 volvo to raczej preferuje wysokie obroty
i tak np. jadac na 5tce 100km/h po wcisnieciu gazu do oporu
 w tdi (nawet prawdopodobnie 140 konnym) moment na kolach
bedzie wiekszy niz w volvo a tym samym przyspieszenie

dobra juz nie przeginam i nie denerwuje
co do reszty jak najbardziej sie zgodze
z miłością też

pozdrawiam

ps. gazujesz to volvo ?
mikser czy sekwencja ? ile straci na mocy ?

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: na jaki samochód sie zdecydować ??
Taki 2,5 tdi ma 140 koni - maly chip tuning i masz 170 km tez z
5 cylindrow

klekot, ktory okrutnie nie brzmi ;-)

wg mnie warto interesowac sie klekotami :-))


wg mnie tez, ojciec ma v70 i silnik D5.... niestety przy naszym paliwie  
kazde tankowanie
to stress :(

turbo w dieslu powoduje ze mamy pieknie duzy moment w calym zakresie  
obrotow


w benzynie podobnie, niestety nie udalo mi sie znalezc zadbanego modelu z  
2.3t :(

a 20v R5 volvo to raczej preferuje wysokie obroty


ano, taki jego urok, ze do 3.5k jedzie sie jak kapelusznik ;)

bedzie wiekszy niz w volvo a tym samym przyspieszenie


pewnie tak, ale ja jeszcze mlody jestem i lubie biegi zmieniac ;)

ps. gazujesz to volvo ?


zagazowane dwa tygodnie po zakupie...

mikser czy sekwencja ? ile straci na mocy ?


mikser... a wlasciwie dwa - osobny na wolne obroty i osobny na  
przepustnice...
ile stracil i czy to nie do konca wiem... nie zauwazylem roznicy...
zreszta jakos nie mam czasu skonczyc tej instalki... a przydalaby sie  
konkretna regulacja..
w tygodniu czlowiek pracuje a w lykendy mu sie nie chce...
sekwencji nie wstawialem, bo we wrzesniu kiedy kupowalem auto na rynku byl  
buuum.. i nie moglem
dostac takiej jaka chcialem, a teraz to pewnie zostane przy  
podcisnieniowej - chodzi ok a przy tym
tansza w eksploatacji...

pozdrawiam Blyskacz

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: SkÂąd opinie o Skodziarzach? Odpowiedz...
Relifex pisze:


Ogolnie czeska tandeta zalewa drogi a
silniki TDI zmuszaja ich do oszczednej jazdy.


A ja się nie zgodzę.
Mój ojciec poruszą się teraz Skodą Fabią 1.9 TDI
Silnik ma fabrycznie 105 KM i jest po chip tuningu ( fabrycznym )
W rezultacie ma tych koni 130 i jakze milo jest takim samochodem
jezdzic. Z zewnątrz wygląda jak zwykła Skoda Fabia Sedan a pod maską
istna rakieta :)

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: SkÂąd opinie o Skodziarzach? Odpowiedz...
Giecik napisał(a):

Relifex pisze:
| Ogolnie czeska tandeta zalewa drogi a silniki TDI zmuszaja ich do
| oszczednej jazdy.

A ja się nie zgodzę.
Mój ojciec poruszą się teraz Skodą Fabią 1.9 TDI
Silnik ma fabrycznie 105 KM i jest po chip tuningu ( fabrycznym )
W rezultacie ma tych koni 130 i jakze milo jest takim samochodem
jezdzic. Z zewnątrz wygląda jak zwykła Skoda Fabia Sedan a pod maską
istna rakieta :)


ROTFL

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: SkÂąd opinie o Skodziarzach? Odpowiedz...
andy pisze:

Giecik napisał(a):
| Relifex pisze:
| Ogolnie czeska tandeta zalewa drogi a silniki TDI zmuszaja ich do
| oszczednej jazdy.

| A ja się nie zgodzę.
| Mój ojciec poruszą się teraz Skodą Fabią 1.9 TDI
| Silnik ma fabrycznie 105 KM i jest po chip tuningu ( fabrycznym )
| W rezultacie ma tych koni 130 i jakze milo jest takim samochodem
| jezdzic. Z zewnątrz wygląda jak zwykła Skoda Fabia Sedan a pod maską
| istna rakieta :)
ROTFL


I co Cie tu kolego śmieszy ?

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Jaka jest zasada dzialania silnikow Common-Rail?

bozka schrieb:


to jak jestesmy przy takich szczegolach technicznych - na czym polega w tym
momencie tuning ( chipem) silnikow z common-rail'em ? wieksza dawka paliwa ?
cisnienie ? a moze jeszcze cos innego ?


generalnie mozna zmienic wszystkie podane przez ciebie parametry...
plus
dawke pilotujaca, kat wtrysku, cisnienie doladowania, limiter, przelozenie
pedalu gazu ..

chociaz nie ma szkoly chip-tuningu ...istnieje cala nauka na ten temat ;-))

i jakos dziwnie nikt sie ta wiedza nie chce dzielic ...
z drugiej strony jak ci ktos podpowie co i jak ..to najczesciej jest odwrotnie
taka branza ...

Pawel

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Wyjęcie katalizatora - potrzebna regulacja silnika ?


Przecież katalizatory z reguły są przykręcane na 2 śruby z przodu i 2
śruby
z tyłu. Jak już go sobie wymontujesz, to spójrz przez niego i zastanów
się,
co w nim ma ograniczać moc. Oglądałem nie jeden i katalizatory są prawie
przezroczyste, to nastawy komputera dbające o żywotność katalizatora i
czystość spalin ograniczają moc.


Cześć !

Skoro katy są takie przezroczyste, jak mówisz, to może wystarczy zmienić
nastawy komputera (chip tuning) ? Osobiście wydaje mi się że spadek ok 4 KM
w przypadku auta z katalizatorem w porównaniu do auta bez, to właśnie
przytłumianie wydechu przez kat.

Pozdrawiam
Arjano

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: tuning diesla
ok, moze nie ma...ale gdzies w gazecie wyczytalem ze diesel to tylko wklad
powietrza , intercooler i ukl.wydechowy... aha ten "gruzlik" to Golf 1.6TD z
mechanicznym wtryskiem,wiec chip tuning nie zabardzo... :(((
jezeli juz to wymierna efekty daje zastosowanie elektroniki,
w jakim td chcesz usportowic wydech ??

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: tuning diesla

"..::Maniek::.." schrieb:

ok, moze nie ma...ale gdzies w gazecie wyczytalem ze diesel to tylko wklad
powietrza , intercooler i ukl.wydechowy... aha ten "gruzlik" to Golf 1.6TD z
mechanicznym wtryskiem,wiec chip tuning nie zabardzo... :(((


mozna go delikatnie mechanicznie podkrecic ...
zalozyc intercooler ....

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: tuning diesla

ok, moze nie ma...ale gdzies w gazecie wyczytalem ze diesel to tylko wklad
powietrza , intercooler i ukl.wydechowy... aha ten "gruzlik" to Golf 1.6TD
z
mechanicznym wtryskiem,wiec chip tuning nie zabardzo... :(((


O ja mam taki sam silnik.
    Rozgladalem sie za tym w Niemcowie sa dostepne zestawy Intercooler,
przewody, laczki itd. Z 70 KM robi sie 90 i znacznie wzrasta moment
obrotowy - ale co za tym idzie zywotnosc dramatycznie spada.

Jak znajde odresy to podesle.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Diesel kontra Benzyna

"MiW" <m@elf.kopernik.silesianet.pl wrote in message


Zastanawiam się co wybrać: turbodiesel czy benzyna. Pojemności ok. 2
litrów
do samochodu kilkuletniego powiedzmy wielkości i masie Laguny (Vectra,
Mondeo). Tutaj pojawia się pytanie, czy lepiej wybrać tdiesla i
dołożyć
chipa dla zrównania mocy z benzyną, a do silnika benzynowego
instalację
gazową dla zrównania kosztów.
Jak myślicie, które rozwiązanie jest lepsze. Zakładam, że przebiegi
roczne
ok. 30 kkm.

Załóż Turbo do benzynki ;)))

Kiedys fajnie to znajomy okreslil...
'Kupilbym (benzynke z turbo - chyba chodzilo o golfa czy passata), gdybym
mial B+E, zeby moc ciagnac za soba cysterne'
:)))))

Nie jest tak źle. Ja osobiście czekam na Skode 1.8T 150KM która wg.
producenta bierze średnio 9l/100km
Jak tylko odbiorę to oczywiście mój portfel zweryfikuje to spalanie.
Jechałem na jeździe próbnej taką oktawką 1.8T po chip tuningu na 180KM i
komputer pokazywał maksymalnie 30l chwilowego zużycia mimo ostrego
pszyspieszania. Opel Vectra 2.0 136KM mimo gorszego przyspieszenia pokazywał
47l, Citroen Xsara Picasso 1.8 117KM mimo przyśpieszeń porównywalnych do
mojego UNO 1.0 Fire 45KM pokazywał 42l.
Pozostaje jedynie pytanie jak rzetelne są wskazania komputerów w wyżej
wymienionych pojazdach.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Gazowe przemyslenia
On Tue, 13 Jun 2006 10:51:48 +0200, "Jakub Zawiła-NiedÄ˝wiecki"


<j@astercity.netwrote:
| Ekhm... Kuba, z jednym sie nie zgodzę - można zrobić całkiem sensowny
| tuning silnika wolnossącego, który mocy nie podniesie za wiele, ale za
| to zmniejszy zużycie paliwa.

Możesz coś więcej?


Mogę - tylko to nie będzie chip tuning. Takie drobnostki jak polerka
kanałów dolotowych, czy komory spalania w głowicy..

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Gazowe przemyslenia


Adam Płaszczyca wrote:
On Tue, 13 Jun 2006 10:51:48 +0200, "Jakub Zawiła-NiedÄ˝wiecki"
<j@astercity.netwrote:

| Ekhm... Kuba, z jednym sie nie zgodzę - można zrobić całkiem
| sensowny tuning silnika wolnossącego, który mocy nie podniesie za
| wiele, ale za to zmniejszy zużycie paliwa.

| Możesz coś więcej?

Mogę - tylko to nie będzie chip tuning. Takie drobnostki jak polerka
kanałów dolotowych, czy komory spalania w głowicy..


Adam - mówimy o dłubaniu elektroniki.

Inna sprawa że tego typu rzeczy w nowoczesncyh silnikach dająbardzo bardzo
niewiele.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: MAGNETYZER
09.05.2002 21:39 Relifex wystukal:


I nie depcze mniej, wrecz
| przeciwnie, bo autko dostalo wiekszej werwy i az milo depnac :)))

Proponuje zrobic Ci tak:
-jedz sobie na hamownie zrób pelen pomiar z wykresami momentu, mocy itd.
-zdemontuj tego swojego Multimaga i zrób nastepny pomiar

koszt niestety okolo 250 zl, potem pogadamy..


Czyli mniej wiecej tyle ile zaplacilem za magnetyzer :))) Nie wiem co pokaze
hamownia. Wiem co pokazuje po chip tuningu atmosferycznego silnika. Okolo 8,
10% zwiekszenia mocy. A jednak tak wielu robi awantury i chce zwrocic chipa,
bo nie czuje zadnej roznicy. Wiec jak to jest? Jezeli poprawa pracy pod
kazdym wzgledem po chiptuningu jest tak wyrazna (dla mnie!) jak po
zamontowaniu magnetyzera, to nie wacham sie ani chwili. Tyko kwestia
uzbierania na to kasy. A magnetyzer jednak jest duzo tanszy...

Kiedys proba podejscia do chiptuningu mojego silnika skonczyla sie niemal
wyrazna odmowa firmy (!!!) ktora stwierdzila, ze maja zbyt duzo
niezadowolonych klientow i nie chca zakladac do atmosferycznych silnikow
chipow. I gosc zdecydowanie polecil mi wlasnie magnetyzer.

Firma przygotowuje auta m.in. do rajdow mistrzostw polski. Moze malo
kompetentna? Aha, oni nie zajmuja sie sprzedaza magnetyzerow, wiec zero
interesu.

pozdrawiam
Mariusz

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Silnik bez wałka rozrządu

Użytkownik Adam Plaszczyca <trzyp@ornak.waw.pdi.netw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:90090p$1j@korweta.task.gda.pl...


Zagor <za@frugo.plnapisał:

| A do czego Ci sila?
| ile wazy zawor - 15dkg - do poruszania zaworow elektromagnesem nie
trzeba
| zadnej sily (poza ta ktora poruszy ten jeden lekki element-zawor -
brak
| sprezyny zamykajacej zawor (to tez bedzie robil elektromagnes).

A jak sadzisz - po co w takim razie sa sprezyny? Na pokaz?


Sprezyny sa po to aby zamykaly zawor - to jak sa mocne jest uzaleznione
glownie predkoscia obrotowa silnika, mam kolezke ktoremu zderzyly sie
zaworki w takim silniczku jak moj, bo wkrecil sie powyzej 8k rpm (chip
tuning). Po prostu sprezyna byla za slaba by zamknac na czas zawor - i tyle.

Pozatym widzialem na stronie BMW animacje przedstawiajaca prace takiego
rozrzadu (tylko elektromagnesy - zadnych sprezyn)

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Silnik bez wałka rozrządu


On Tue, 28 Nov 2000 14:40:40 +0100, Zagor <za@frugo.plwrote:
Sprezyny sa po to aby zamykaly zawor - to jak sa mocne jest uzaleznione
glownie predkoscia obrotowa silnika, mam kolezke ktoremu zderzyly sie
zaworki w takim silniczku jak moj, bo wkrecil sie powyzej 8k rpm (chip
tuning). Po prostu sprezyna byla za slaba by zamknac na czas zawor - i tyle.


Tzn jak - pasek mu sie nie urwal tylko zderzyly przy normalnej pracy ?
I jak sie to zakonczylo ?

J.



Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Silnik bez wałka rozrządu

Użytkownik J.F. <j@friko6.onet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:slrn927och.gbl.j@mars.planconsult.com.pl...


On Tue, 28 Nov 2000 14:40:40 +0100, Zagor <za@frugo.plwrote:
| Sprezyny sa po to aby zamykaly zawor - to jak sa mocne jest uzaleznione
| glownie predkoscia obrotowa silnika, mam kolezke ktoremu zderzyly sie
| zaworki w takim silniczku jak moj, bo wkrecil sie powyzej 8k rpm (chip
| tuning). Po prostu sprezyna byla za slaba by zamknac na czas zawor - i
tyle.

Tzn jak - pasek mu sie nie urwal tylko zderzyly przy normalnej pracy ?
I jak sie to zakonczylo ?


w moim silniczku jest dwurzedowy lancuch do napedu rozrzadu - i tu wszystko
bylo OK.
po prostu sprezyna nie zdarzyla zamknac zaworu (nie jednego - niestety), i
tlok go sieknal.
skonczylo sie wcale nie strasznie glowica OK, kupil komplet zaworow wymienil
i lata dalej, ale jak silnik sie nakreci na 7,5k rpm to zapina nastepny -
powiedzial ze wiecej nie chce miec takich przygod.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Jaki olej syntetyk czy mineralny ?

Użytkownik WooWoo <wweclaw1@castrol.com.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8u6srn$2d@news.tpi.pl...

Sebastian napisał(a) w wiadomości: <3a06e@news.vogel.pl...

| Użytkownik Sebastian <s@max.com.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
| napisał:3a019@news.vogel.pl...
| Jaki olej wybrac do silnika 1.8 turbo180 KM mineralny czy syntetyk ?

| Zalecanym olejem przez serwis jest Castrol SLX 0W-30 wg specyfikacji VW
503
| 01.
Jeden z najlepszych olejów na rynku, ale zarazem jeden z najdroższych,


jeżeli nie najdroższy :-))



 Dodatkowo wymiana co 15000 km
Pozatym chce zrobic maly chip tuning do 210 KM wiec dobry olej bardzo sie
przyda

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Czy tiunerzy poprawiaja fabryke?
Kroolik Wodny napisał(a):


Dnia 2006-03-06 13:10, osoba gucio wcisnęła klawisze klawiatury w
nastepującej kolejności:

| - zużycia paliwa

Na stronie firmy zajmujacej sie takim tuningiem
wyczytalem ze zuzycie paliwa pozostaje bez zmian
lub czasami sie zmniejsza. Nie oznacza to jednak,
ze ja w to wierze.

Wiec jak jest naprawde?


Zazwyczaj chip-tuning to zmiana różnych map parametrów pracy silnika.
Jeżeli nie ruszy się tego obszaru w którym obciążenie silnika jest
niewielkie, to tam się nic nie zmieni i przy delikatnej jeździe zużycie
paliwa może nie wzrastać.

Natomiast jak ktoś depnie, to wtedy dopiero pojawiają się różnice w
stosunku do seryjnego programu (i zazwyczaj paliwa idzie więcej - nie ma
nic za darmo).

Można też pewnie w zmodyfikowanym programie nieco "swobodniej" podejść
np. do odczytów sondy lambda i może da się przy takim podejściu
zmniejszyć trochę zużycie paliwa.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Octavia TDi 130 KM ?

Użytkownik "janek sawicki" <janek.sawi@energetyka.bielsko.plnapisał w
wiadomo ci


Czy istnieje cos takiego ? Na jutro jestem umowiony na ogladanie takiej
(import z holandi) i gosc daje sobie glowe uciac ze to jest 130 konny
silnik
na pompowtryskach, na stronach www.skoda.nl nic nie wiedza na ten temat,
moze gosc zjaral ze duzo holenderskiego stuffu i bredzi ?

p.s. czy warto za 52 tys. rocznik `01 wersja elegance(prawie wszystko
oprocz
skory i el przesuwanych siedzen) a wiec climatronic 4xPP,pelna elektryka.
climatronic, no doslownie co sie da
p.s.s samochod podobno lekki bity w przod, pojedziemy, ocenimy obadamy,
jezeli okaze sie jest dobry to ja lykam ...


130 koni w TDi jest możliwe po zastosowaniu chip tuningu!!

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Octavia TDi 130 KM ?


130 koni w TDi jest możliwe po zastosowaniu chip tuningu!!


To ja akurat wiem, mozliwe jest nawet wiecej (ze 110-tki da sie cos kolo 140
zrobic chyba, ale to sa silniki z pompa rozdzielaczowa) a ten gosc twierdzi
ze to jest seryjna(nie chipowana) 130 konna jednostka na pompowtryskach (a
wiec rodzina 100,115,130,150 KM), ale cos mi sie zdaje ze gosciowi sie
pozajaczkowalo z chipowana 110(rodzina 90,110) na pompie rozdzielaczowej

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: plusy i minusy zakupu diesla
Moim idealem jest np. cos takiego.

Normalny V8, 2 zawory na cylinder, jeden walek centralny. Pojemnosc
4.2 litra. Moc 240 KM przy 5100 (330Nm). Maks moment 400Nm przy 3800
(co daje tu 217KM). Potem moment oczywiscie spada, ale garbik jest
klasyczny i symetryczny, i wraca na 330Nm przy 2400.

Jeszcze 40-30 lat temu takie silniki byly powszechne. Ale zgadzam sie
-- za korzystanie z elastycznosci trzeba placic spalaniem nawet i 30
litrow na setke.

Dlatego robi sie silniki nieelatyczne, takie jak w mojej T5 (240 KM
przy 5100 i stale 330Nm 2700-5100) i wmawia ludzom, ze sa elastyczne.
Co z tego, ze katalogowo i faktycznie setke robie w 7 sekund? Nic! A
80-120 na piatce w rowniotkie 9s? Tez nic! Jak naprawde chce popedzic,
to musze zredukowac. Czasem nawet z V na II.

Na szczescie jest chip tuning. Daje 275KM przy 5900, ale za to az 410
Nm 3800-4200. To juz cos, uwzgledniajac, ze przy 5000 ma sie jeszcze
380Nm, czyli juz 271 KM.

I dwa bonusy. Odciecie pozostaje przy 6500, ale jest tam jeszcze
265KM. A u dolu jakos mimochodem 350Nm przy 2000 obrotow. Niby tylko
2000 zeta, a ile frajdy.

Tomek

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Czy mozna w dieslu zmienic wydech ...
nie wiem jak to jest na prawde, ale slyszalem, ze w silnikach wysokopreznych
poprzez chip tuning mozna uzyskac procentowo wiecej mocy niz w przypadku
takich zmian w zwyklym benzynowym silniku. nie wiem jak to jest dokladnie,
ale mysle ze warto sprawdzic
pozdrawiam:
Andrzej


Cyprian Prochot <cyp@nospame-koncept.plwrote:

| generalnie w turbodieslu turbina dosc dobrze tlumi odglosy silnika nawet
| przy calkowicie usunietym wydechu , wiec prozne Twoje starania ;)

A świstak siedzi, zawija, i mówi grrrrrrrrrrrrrrrr!

--
     ___________ (R)
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___       ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
 _______/ /_     IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/     mail: _@irc.pl UIN: 4098313 GG: 3524356


Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Czy mozna w dieslu zmienic wydech ...

"Andrzej" <androu@op.plwrote in message



nie wiem jak to jest na prawde, ale slyszalem, ze w silnikach
wysokopreznych
poprzez chip tuning mozna uzyskac procentowo wiecej mocy niz w przypadku
takich zmian w zwyklym benzynowym silniku.


Za to w benzynowych turbodoladowanych jeszcze wiecej. :-)

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Passat


"plitkin" <plitkin_nosp@interia.plwrote in message



| Jak sie sprawuje VW Passat z silniczkiem 1.8T ????

Jak kazdy z turbina. Naciskasz, turbina mysli, osiaga odpowiednie obroty i
daje czadu ostro.


Nie jest tak zle.  Turbinka jest stosunkowo mala (K03) wiec sie rozkreca
dosyc szybko, a maksymalny moment obrotowy jest juz od 1950 rpm.


| Jakie to ma osiagi ?

150 KM. Wiecej nic nie wiem.


A po chip-tuningu moze byc nawet kolo 200.

Pozdr.

Pete

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tuning-porady
Witam,
Zamierzam w swoim Golfie 1.9 TDI 90 KM, wymienic chip. W zwiazku ztym mam kilka
nurtujacych mnie pytan.

1.Czy lepsza jest wymiana chipa czy tez moze lepjej wstawic tzw przelotke czy
cos takiego. Proponowano mi, jako zalete mowili ze nie trzeba ingerowac w uklad
sterujacy.?

2. Czy po wymianie, wystepuja jakies wady, typu glosniejsza praca silnika.
Ogolnie chodzi mi o to czy to rozwiazanie ma jakies wady. Poprostu nawet nie
wiem o co sie spytac. Jezeli ktos ma jakiekolwiek spostrzezenia to bardzo
prosze o podzielenie sie wrazeniami z jazdy uzytkowania itp. I to chyba bedzie
najlepsze rozwiaznie.
Pozdrawiam

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: octavia w 6.3 s do 100 kmh - cd

Witam !!!
Przeprogramowanie ECU w silniku TDI to koszt 3400 zł
natomist w silniku benzynowym 1.8 T to wydatek 3900 zł


Daj spokój to zwykły chip-tuning... Tyle, ze wgrywa się nowy soft przez
złącze diagnostyczne, a nie wymienia całego chipa. Normalnie to za 2000
zł... Chłopcy mocno przegięli.

Jurand.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: octavia w 6.3 s do 100 kmh - cd

Witam !!!
Przeprogramowanie ECU w silniku TDI to koszt 3400 zł
natomist w silniku benzynowym 1.8 T to wydatek 3900 zł

Daj spokój to zwykły chip-tuning... Tyle, ze wgrywa się nowy soft przez
złącze diagnostyczne, a nie wymienia całego chipa. Normalnie to za 2000
zł... Chłopcy mocno przegięli.


Bo co Maniek we wrocku lapiac w rece lutownice robi to za 2k PLN - to dlatego
jak powiedziales mocno przegieli - nie interesuje Cie to ze MTM to firma z
osiagnieciami, ma certufikat AUdi na wszystkie swoje przerobki ??
robi najmocniejsze RS-4 - ktore na dodatek nadal ma gwarancje Audi. To wbrew
temu co Ty o tym myslisz jest wazne dla niektorych ludzi - nie kazdy patrzy
tylko jakby tu zrobic super potwora za bezcen ;)

Zagor

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: octavia w 6.3 s do 100 kmh - cd


Witam !!!
Przeprogramowanie ECU w silniku TDI to koszt 3400 zł
natomist w silniku benzynowym 1.8 T to wydatek 3900 zł

Daj spokój to zwykły chip-tuning... Tyle, ze wgrywa się nowy soft przez
złącze diagnostyczne, a nie wymienia całego chipa. Normalnie to za 2000
zł... Chłopcy mocno przegięli.

Bo co Maniek we wrocku lapiac w rece lutownice robi to za 2k PLN


W Octavce 1.8T nie trzeba brać lutownicy w łapę... Wystarczy się wpiąć w
złącze diagnostyczne i wgrać program do kompa.

- to dlatego
jak powiedziales mocno przegieli - nie interesuje Cie to ze MTM to firma z
osiagnieciami, ma certufikat AUdi na wszystkie swoje przerobki ??


No i co z tego jak wszyscy mają ten sam soft do chipowania? ;-) I te same
albo bardzo podobne programy, jeśli chodzi o wgrywane bezpośrednio w kompa
przez złącze diagnostyczne. Brać za coś 4000 zł, jeśli konkurencja ma to
nawet za 1500 zł ???

Jurand

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: VW GOLF TDI
Użytkownik Pawel J. <c@telda.netw wiadomości


ale sztuki jeszcze nikt nie ma...


"Wy" nie jestescie VW Motor Polska ;-))


co do A3 130 TDI to juz widzialem .. i wpod
koniec tygodnia bedziemy go poprawiac :-))


A to Ty jestes ten gosc od chip tuningu diesli? ;-))


| System nazywa sie PDE!!!
Pumpe-Düse .... a to E do czego ma byc ????


Pumpe Duse Element - pompowtryskiwacz.


Lopatki sa stale !!! jedynie wyposazone sa w kierownice spalin...
co w efekcie daje zmienia geometrie i pozwala lepiej sterowac
wydajnoscia pompy powietrza ....


Pierwsze slysze. Bede musial dorwac wiecej materialow (w PDF)
to sie poklocimy :-))  No a tak na teraz, to moze mi powiedz jak
ta kierownica niby dziala? (a wlasciwie jak jest zrobiona?).

Czyli - jesli dobrze rozumiem - zamiast lopatek zmieniajacych
swe polozenie (kat), w tym rozwiazaniu spaliny sa podawane
na lopatki turbiny pod roznym katem, co daje dokaldnie ten
sam efekt tylko w odwrotny sposob?


jak juz jestes taki na topie to ile mocy ma 1.2 TDI w lupo ???


W "zielonej wersji" (zielone DI w Lupo 3L) ma 61 KM.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Octavia 1.8T czy 1.9TDi


Wyposażenie takie samo versja kombi Celebrate. Moc benzyniak 150km a disel
130km.
Disel jest drozszy o ok 6kzł.


Jakiś czas temu w miesięczniku WRC ktoś zapytał specjalistę od Chip-tuningu
ile mocy maksymalnie można uzyskać z tego silniczka 1.8T bez żadnych
przeróbek mechanicznych i bez utraty jego żywotności.Nie jestem w stanie
podać warości tej mocy (po prostu już dokładnie nie pamiętam).Wiem tylko
jedno-odpowiedź mnie zaszokowała.Gość oszacował ją bodajże na 300-400KM.
Wydaje się to niemożliwe, ale ostatnio w TV jeden gość wypowiadał się na
temat tuningowanej Supry.Silnik tego auta jest w stanie wygenerować po
zmianie elektroniki 800KM(podkreślam-bez żadnych przeróbek
mechanicznych-normalna seria!!!).Auto oczywiście wyposażone w
doładowanie-także seryjnie.
Seb@

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Octavia 1.8T czy 1.9TDi


"Seb@stian" <sebaz@op.wytnijto.plwrote in message



| Wyposażenie takie samo versja kombi Celebrate. Moc benzyniak 150km a
disel
| 130km.
| Disel jest drozszy o ok 6kzł.

Jakiś czas temu w miesięczniku WRC ktoś zapytał specjalistę od
Chip-tuningu
ile mocy maksymalnie można uzyskać z tego silniczka 1.8T bez żadnych
przeróbek mechanicznych i bez utraty jego żywotności.Nie jestem w
stanie
podać warości tej mocy (po prostu już dokładnie nie pamiętam).Wiem
tylko
jedno-odpowiedź mnie zaszokowała.Gość oszacował ją bodajże na


300-400KM.

Heh... a co ten gość palił, bo też bym chciał tego trochę...

Pozdr.

Pete

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Octavia 1.8T czy 1.9TDi


Seb@stian wrote:
| Jakiś czas temu w miesięczniku WRC ktoś zapytał specjalistę od
| Chip-tuningu ile mocy maksymalnie można uzyskać z tego silniczka
| 1.8T bez żadnych przeróbek mechanicznych i bez utraty jego
| żywotności.Nie jestem w stanie podać warości tej mocy (po prostu już
| dokładnie nie pamiętam).Wiem tylko jedno-odpowiedź mnie
| zaszokowała.Gość oszacował ją bodajże na 300-400KM.


Bo potęga marketingu wielką jest*...


| niemożliwe, ale ostatnio w TV jeden gość wypowiadał się na temat
| tuningowanej Supry.Silnik tego auta jest w stanie wygenerować po
| zmianie elektroniki 800KM(podkreślam-bez żadnych przeróbek
| mechanicznych-normalna seria!!!).


Znaczy robi czary - mary i ma 800 KM.. Nie, no bomba..
 A czy ta supra nie była czasem taka  w wersji Kameleon, a nie opowiadał o
tym taki krótko obcięty Piotr? Co? :-))
Bo jesli tak, to on tam mówił "odrobinkę" coś innego.. Ale rozumiem.. To
podniecenie tymi 800 KM...

*marketoid Ci to mówi :)

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Octavia 1.8T czy 1.9TDi

"Seb@stian" <sebaz@op.wytnijto.plwrote in message


| Wyposażenie takie samo versja kombi Celebrate. Moc benzyniak 150km a
| disel 130km.
| Disel jest drozszy o ok 6kzł.

Jakiś czas temu w miesięczniku WRC ktoś zapytał specjalistę od
Chip-tuningu ile mocy maksymalnie można uzyskać z tego silniczka 1.8T
bez żadnych przeróbek mechanicznych i bez utraty jego żywotności.Nie
jestem w stanie podać warości tej mocy (po prostu już dokładnie nie
pamiętam).Wiem tylko jedno-odpowiedź mnie zaszokowała.Gość oszacował
ją bodajże na 300-400KM.

Chodziło o brak przeróbek dołu silnika, tak? Bo jeżeli osprzętu to albo to
nie był spec, albo nie magazyn WRC, albo wydawało Ci się.


Wydaje się to niemożliwe,


Bo jest.


ale ostatnio w TV
jeden gość wypowiadał się na temat tuningowanej Supry.Silnik tego
auta jest w stanie wygenerować po zmianie elektroniki
800KM(podkreślam-bez żadnych przeróbek mechanicznych-normalna
seria!!!).Auto oczywiście wyposażone w doładowanie-także seryjnie.


Blok silnika wytrzymuje wg. aktualnego rekordu 1250KM. Ale w takim motorze
siedzi zupełnie inny dolot, wydech, głowica, zawory, wałki rozrządu,
elektronika  z porządnym stand-alone, ogromne wtryski, często zdwojone (w
tym wypadku 12 wtryskiwaczy), co istotne - inne turbospprężarki/sprężarka,
auto nie spełnia żadnych norm głośnosci i składu spalin i czesto jeździ na
wyścigowej benzynie.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Mondeo ST 200
dud@wp.pl napisał:


A jak stargujesz nieco to polecam CHIP Tuning do wstawienia koszt około
1000-2000 zł.
Troszkę więcej mocy ;)


Jestem gotów się założyć, że wstawienie czegoś na 1000 zł nie spowoduje
w tym aucie różnicy, którą da się wyczuć.

Pozdrawiam,

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Mondeo ST 200
A jak stargujesz nieco to polecam CHIP Tuning do wstawienia koszt około
1000-2000 zł.
Troszkę więcej mocy ;)

Pozdrawiam
DD

Użytkownik "Jakub Zawiła-Niedźwiecki" <j@astercity.netnapisał w
wiadomości

"Marcin Czernik" <mczer@poczta.fmwrote in message
| Przemek napisał:

| mondziak st200 kosztowal w salonie forda w Polsce cos okolo 100 tys..
| takie auto jak jest w dobrym stanie nikt nie sprzedaje po 3 latach za
| niecala polowe !!!... pewnie jest po grzmocie albo ma pol miliona
| przebiegu - trzeba ocenic jaka jest prawda (no chyba, ze naprawde
komus
| sie znudzilo auto i sprzedaje je "bez wad".. ) i ewentulanie czy po
| wypadku bylo zrobione ok...

| Mylisz sie. 50% utraty wartosci to standard po 3 latach. W przypadku
| samochodow nietypowych (a za taki nalezy uznac ST200) zazwyczaj jest to
| wiecej. Cena jest normalna. Oczywiscie trzeba dokladnie sprawdzic jak
| byl walony.

Dokładnie tak, mój nowy kosztował 79k PLN, aktualna wartość według Eurotax
38500.

--
Azrael
Hyundai Coupe 2.0 FX
klubsubaru.pl


Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Mondeo ST 200


dud@wp.pl wrote:
A jak stargujesz nieco to polecam CHIP Tuning do wstawienia koszt około
1000-2000 zł.
Troszkę więcej mocy ;)


Silnik w ST200 to stuningowany Duratec 2.5V6 170 KM. Zrobili z niego
205 KM i co ci ten chip pomoże w tym przypadku. Chyba że dodasz
turbo - widziałem takie mondeo-wynalazki gdzieś w necie .
A stargować może spokojnie kilka tysięcy. Tyle to kosztowałby
kupiony w Polsce w salonie i bezwypadkowy. Poczytaj ceniki
Eurotax.

p l

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Mondeo ST 200


dud@wp.pl napisał:

| A jak stargujesz nieco to polecam CHIP Tuning do wstawienia koszt około
| 1000-2000 zł.
| Troszkę więcej mocy ;)

Jestem gotów się założyć, że wstawienie czegoś na 1000 zł nie spowoduje
w tym aucie różnicy, którą da się wyczuć.


Ja w listopadzie bede podlaczal pod swojego Mondziaka modeul od ST200 (w
serwisie) - zobaczymy co to da (jak dla mnie te 170 KM) w zupelnosci
wystarcza. Kombiak w ST200 mi sie nie podoba ze wzgledu na jego znaczne
obnizenie - co wyklucza ST 200 jako typowe kombi. Uwazam ze ST 200 powinno
byc w sedanie (hatchbacku).
Modul sprawdze i opowiem zainteresowanym wrazenia. Jak nie wypije mi
kolejnych 5 litrow po miescie to sobie go zostawie bo samochod wyglada na
zwykle kombi 1,6 ;-)))

Pozdrawiam,

Trzastek
MondeoV6

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Kur$% pier... DIESLE

eee.. przesadzasz - zwlaszcza punkt pierwszy to w ogole od czapy - mam
starego diesla, nowe opony, swiatla jak nalezy, a w samochodzie nic nie
wali, a juz na pewno nie stearyna

nawet najnowsze konstrukcje lubia sobie pierdnac czarna chmura jak im
sie da w pedal, ale zeby zaraz tak szaty nad tym rozdzierac? rownie
dobrze mozna powiedziec ze gazem wali od co drugiego samochodu

a permanentne czarne chmury za nowymi turbodieslami to pewnie efekt
nieszczegolnie udanego chip-tuningu ;]

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: co mi doradzicie w granicach 40k...?


A jaka moc on ma seryjnie ??? 80 KM ???


90 KM
Moze miec rowniez 105, albo 123 KM - fabrycznie.
W nowym modelu Citroena C5 (nastepca Xantii) ma miec bodajze 115 KM
pewnie to samo bedzie w Peugeocie 607, do czasu wprowadzenie 2,2 HDI


Chcesz podniesc moc o prawie 100 % ???
Jesli nawet - to male pytanie - ile ten
silnik przejedzie po takim rasowaniu ???


O to sie pytaj specow od chip-tuningu, byli na liscie.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Czy warto kupić Alfę Romeo 146.

On Wed, 03 Jun 1998 17:17:38 GMT, "Sławomir Rubach" <rub@priv3.onet.pl
wrote:


Radoslaw Poplawski napisał(a) w wiadomości

| Bo skoro pan taki oblatany w common-rail, to zapewne pan wie, ze nowiutki
| silnik JTD Alfy jest slabszy od Audi 1.9TDI sprzed kilku lat?

Który, który?


110KM, od niedawna montowany zreszta takze w innych autach tego koncernu

i sprzed ilu lat?


Ze trzy lata juz ma. Tanio mozna go podrasowac (vide
http://www.chip-tuning.de).

Radoslaw Poplawski (Wroclaw)

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tunning (chyba)
Piszę w imieniu kumpla, który ma Astrę 1.6 16V i dowiedział się, że w
Starej Miłosnej jest podobno jakaś firma robiąca tuning elektoniczny
(chip tuning?). Podobno mogą do tego silnika (100KM) dodać 10 KM bez
wzrostu apetytu na paliwo, silnik jest elastyczniejszy i takie tam.
Kosztuje toto ok. 1600 PLN.
Możecie coś się na ten temat wypowiedzieć (plusy i minusy)?
Ew. priv:
to@poczta.wp.pl Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tunning (chyba)
On Mon, 09 Oct 2000 09:54:31 +0200, Jacek =?iso-8859-2?Q?Koz=B3owski?=


<Jacek_Kozlow@nik.gov.plwrote:
Piszę w imieniu kumpla, który ma Astrę 1.6 16V i dowiedział się, że w
Starej Miłosnej jest podobno jakaś firma robiąca tuning elektoniczny
(chip tuning?). Podobno mogą do tego silnika (100KM) dodać 10 KM bez
wzrostu apetytu na paliwo, silnik jest elastyczniejszy i takie tam.
Kosztuje toto ok. 1600 PLN.
Możecie coś się na ten temat wypowiedzieć (plusy i minusy)?
Ew. priv:
to@poczta.wp.pl

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Chip tunning (chyba)
Mozesz wyjasnic mi co to KN?
Chcialbym zrobic jak najtanszy tuunig silnika w BMW 523 - silnik 2,5 litra
125 kw , 170 km i nie wiem jak sie za to zabrac, gdyz w firmie tuningowej
napewno ostro mnie beda chciali obaciagnac z kasy
Co proponujesz?
Z gory dzieki
Pakoo

Użytkownik Leksem <llek@lleksem.com.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:39e2de7b.481029@news.ipartners.pl...

On Mon, 09 Oct 2000 09:54:31 +0200, Jacek =?iso-8859-2?Q?Koz=B3owski?=
<Jacek_Kozlow@nik.gov.plwrote:

| Piszę w imieniu kumpla, który ma Astrę 1.6 16V i dowiedział się, że w
| Starej Miłosnej jest podobno jakaś firma robiąca tuning elektoniczny
| (chip tuning?). Podobno mogą do tego silnika (100KM) dodać 10 KM bez
| wzrostu apetytu na paliwo, silnik jest elastyczniejszy i takie tam.
| Kosztuje toto ok. 1600 PLN.
| Możecie coś się na ten temat wypowiedzieć (plusy i minusy)?
| Ew. priv:
| to@poczta.wp.pl
| --

Absolutnie bez sensu. Nich se wsadzi KN-a (tylko ok. 250 PLN), a za
reszte napije się z nami wódki.
Robienie w takim silniku czego  poniżej 20-25 KM przyrostu jest
zwykłym marnowaniem kasy.
Tomek


Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu




Strona 2 z 4 • Zostao wyszukane 369 wynikw • 1, 2, 3, 4