Czytasz wypowiedzi wyszukane dla frazy: cczas pracy kierowców





Temat: POLSCY KIEROWCY PRACUJA ZA DLUGO !!
POLSCY KIEROWCY PRACUJA ZA DLUGO !!
Wg informacji Rzepy polskie firmy transportowe zmuszaja kierowcow do pracy
czasem dluzszej niz 9 godz. bez wypoczynku. Czarna seria wypadkow autokarowych
dala wreszcie troche do myslenia. Moze tak zaostrzyc przepisy i upodobnic je
nareszcie do unijnych?
Cytuje za Rzepa:
ZASADY UNII EUROPEJSKIEJ
- Sześć europejskich dyrektyw ściśle określa parametry techniczne, jakim musi
odpowiadać nowy pojazd, m.in. hamulce, odporność na zgniecenia,
charakterystyka pasów bezpieczeństwa i foteli dla podróżnych. Dzięki temu
autokar zarejestrowany np. w Grecji może bez badań być zarejestrowany w
Niemczech.

- Obowiązują jednolite normy czasu pracy kierowców. Może on kierować
autobusem nie więcej niż 8 godzin dziennie z przerwami. W szczegółach różnie
to wygląda w poszczególnych krajach.

- We Francji, w długich trasach, kierowca po 4,5 godzinie jazdy musi
odpoczywać 45 minut, a po 9 godzinach musi zrobić sobie przerwę na 11 godzin.
Co pół roku autokary obowiązkowo przechodzą szczegółowe badania techniczne.

- We Włoszech na dłuższych trasach kierowcy zmieniają się co 4 godziny; w
przypadku, gdy jedzie jeden kierowca, może prowadzić przez 8 godzin, by potem
tyle samo wypoczywać. Przeglądy autokarów raz do roku. J.BIE.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Dlaczego żałoba narodowa?
w takich chwilach moze to nie nalepszy komantarz, ale to oczywiscie
poza strasznym wydarzeniem tez dobry przypis na temat jakosci w
polskim sektorze publicznym.. wiele sektorow i organizacji tkwi
jeszcze w jakosci w wydaniu PRLowskim.. nie ma odpowiednich
kontroli. wylatuje samolot ktory powinien byc dobrze sprawdzony
etc.. w grenoble tez doszlo do tragedii bo polski przewoznik
ustawicznie naruszal przepisy bezpieczenstwa dot czasu pracy
kierowcow..

na zachodzi dawno juz zwatpiono w jakosc jako zrodlo przewagi
konkurencyjnej, znani biznes gurus olewaja podstwowe kategorie
zwiazane z takim przedmiotem.. a polska.. niestety chyba to wlasnie
najlepsze zrodlo przewagi jakiego wciaz nikt nie docenia.. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Zielone liście dla świeżo upieczonych kierowców
Samochody ciężarowe i autobusy są (także w Polsce) wyposażone w tachografy,
czyli rejestratory jazdy i postoju. Na podstawie zapisów można określić czas
pracy kierowcy i przebytą drogę, czyli pośrednio także prędkość.

W czasie pokoju nie ma czegoś takiego jak "zarekwirowanie". Można (stosuje się
to wobec cudzoziemców) zatrzymać mienie ruchome jako zabezpieczenie stawienia
się na rozprawę lub zapłacenia grzywny. I tyle.

Co do pomiarów prędkości, to na pewnej stronie internetowej jest wykaz porad,
jak legalnie podważyć wynik pomiaru prędkości. Jest to szczególnie łatwe w
warunkach dużego natężenia ruchu, czyli głównie w mieście. Dobry adwokat (czyli
znający trochę fizykę) jest w stanie podważyć wynik pomiaru prędkości. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Zielone liście dla świeżo upieczonych kierowców
> Samochody ciężarowe i autobusy są (także w Polsce) wyposażone w tachografy,
> czyli rejestratory jazdy i postoju. Na podstawie zapisów można określić czas
> pracy kierowcy i przebytą drogę, czyli pośrednio także prędkość.

Strasznie madry jezyk!Szkoda tylko,ze nie masz pojecia CO TO JEST
TACHOGRAF!!!Gdybys mial, to wiedzialbys,ze tachogaf REJESTRUJE PREDKOSC.Smieszny
jestes!!! Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Twoje prawo jazdy w "Wyborczej" czyli brednie.
Twoje prawo jazdy w "Wyborczej" czyli brednie.
Witam.
Na wstępie napiszę że jestem kierowcą zawodowym, posiadam prawo jazdy kat
ABCDiE i czynnie uprawiam zawód kierowcy ( obecnie autokaru turystycznego ) na
trasach krajowych i zagranicznych.
Dla sprawdzenia swojej wiedzy w ostatni czwartek kupiłem "Wyborczą" i
wrzuciłem sobie test dla kierowców zawodowych. Utknąłem od razu na pytaniu
1-szym dotyczącym czasu pracy kierowców w/g dyrektywy 12/561/2006/WE. Niestety
jest tu ewidentny błąd gdyż test wskazuje jako poprawną odpowiedź B czyli taki
układ czasu pracy za prawidłowy: 3h jazdy, 30 min przerwy, 1,5h pracy, 15 min
przerwy, 11h pauza. Gdyby przestawić przerwy odwrotnie czyli 1-sza na 15 a
druga na 30 min to wtedy bym się z tym zgodził ale w wersji polecanej przez
"Wyborczą" oczywiście nie. Dalej testu już mi się nie chciało rozwiązywać
ponieważ uznałem że dobrani do zrobienia tego testu fachowcy delikatnie mówiąc
nie są najwyższych lotów i powinni się przed wydaniem na taką skalę płytek
jeszcze sporo podszkolić. Nie polecam i mam nadzieję że "Wyborcza" za robienie
z ludzi idiotów przynajmniej przeprosi swoich czytelników... Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Szybcyśmy i martwi
Szybcyśmy i martwi
Jakie radary, jakie dostosowanie prędkości... poczytajcie państwo dane organizacji ruchu drogowego... jest prosta zależność: im więcej autostrad, tym mniej wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Niemcy mają najwięcej autostrad i największą wypadkowośc, tyle, że są to kolizje, zderzenia, oczywiście są ranni, ale umieralność jest niska.
A propos radarów... w w/w kraju jest sporo 'lotnych brygad' policyjnych z tzw. blitz'ami (stawią się je w róznych miejscach na kilka godzin), to skutecznie ułatwia łapanie tych, którzy faktycznie łamią przepisy, co ciekawe info o owych radach bez problemu można usłyszeć w radiu;)
Inną rzeczą jest skrupulatne kontrolowanie TIRów, nie tylko czasu pracy kierowców, ale też zabezpieczenia ładunku, zachowania odstępów podczas jazdy.
W miastach obowiązuje 50km/h nawet w Berlinie nie zdarzyło mi się spotkać kierowców jadących szybciej (inna rzecz to wewn. autostrada stolicy-pozazdrościć).
Kierowcy i pasażerowie, duśmy tych naszych włodarzy by budowali szybkie i bezpieczne drogi. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: 8 ofiar tragicznego zderzenia pod Augustowem
8 ofiar tragicznego zderzenia pod Augustowem
"Na pewno winny jest kierowca" A gdzie s służby odpowiedzialne za kontrole czasu
pracy kierowcy. Kontrolować i jeszcze raz kontrolować wszystkich pracodawców
zatrudniajcych kierowców i karać ile wlezie jak naj wiecej.Ogólnie wiadomo ze
wywieraj presje na zatrudnionych kierowców i zmuszaj do przcy 24 h na dobe. Nowa
zółta tarczka i dalej wio za 1000-1200 zł netto. Do gazu z takimi pracodawcami!
Przez takich ginie masa niewinnych ludzi.Jak dłudo mozna tolerowac igranie
ludzkim zyciem. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: wypadek autokaru we Francji
Oj znam tego przewoźnika
Przez kilka lat byłam pilotką wycieczek i jeździłam również autokarami Cabana. I
nie tylko jego. Szkoda słów, ci wszyscy przewoźnicy to jedna szajka.
Nieprzestrzeganie czasu pracy kierowców, lewe urlopy (w czasie których się
pracuje), ganianie szoferów z trasy na trasę, wysyłanie na trasy zagraniczne
ludzi bez doświadczenia... Pan Caban miał też m.in. kierowcę, który nie
zakończył dnia bez alkoholu i rwania bab, obojętnie czy nazajutrz był dzień
wolny, czy ciężka trasa. Oczywiście, to nie dotyczy tylko jego firmy - to
większość! Szkoda 30 osób, bo podobno do tylu wzrosła liczba ofiar. (*) (*) (*) Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: wypadek autokaru we Francji
Otoz to: wyrok wydany ! Wojciechowicz
(rzecznik prasowy szczecinskiej prokuratury pkregowej) wypowiada sie tak, jakby
w prokuraturze od dawna wszystkim bylo wiadomo, ze wiekszosc firm przewozowych
nie przestrzega zadnych limitow czasu pracy kierowcow. Stad ten pospiech by
zabezpieczyc dowody. Taka wlasnie jest tradycja w poczynaniach polskiej bandy
prawniczej: miec haka na kazdego i kiedy trzeba umiec sie nim posluzyc.
Na podstawie wypowiedzi roznych francuskich funkcjonariuszy w mass-mediach
szukajacych dla siebie bezpiecznego prawnego schronienia polska banda prawnicza
znalazla odpowiedniego kozla ofiarnego dla polskich mass-mediow Orlando Travel.
Kto jest winny wykaze sledztwo (oparte w czesci na czarnej skrzynce): te
francuskie i te polskie.
Oglaszanie wszem i wobec, ze w trybie pilnym zabezpieczano dokumentacje jest
niejako sugerowaniem, ze ta moglaby zniknac do jutra i bez zadnych poki co
podstaw godzi w interesy Orlando Travel. Tego polski prawnik wiedziec nie
potrzebuje: ma przeciez haka!

Re: wypadek autokaru we Francji Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Prokuratura zabezpieczyła dokumentację dotycząc...
Prokuratura zabezpieczyła dokumentację dotycząc...
Otoz to: wyrok wydany Wojciechowicz (rzecznik prasowy szczecinskiej
prokuratury pkregowej) wypowiada sie tak, jakby w prokuraturze od dawna
wszystkim bylo wiadomo, ze wiekszosc firm przewozowych nie przestrzega
limitow czasu pracy kierowcow.
Stad ten pospiech by zabezpieczyc dokumentacje. Taka wlasnie jest tradycja w
poczynaniach polskiej bandy prawniczej: miec haka na kazdego i kiedy trzeba
umiec sie nim posluzyc.
Na podstawie wypowiedzi roznych francuskich funkcjonariuszy w mass-mediach
szukajacych dla siebie bezpiecznego prawnego schronienia polska banda
prawnicza znalazla odpowiedniego kozla ofiarnego dla polskich mass-mediow
Orlando Travel.
Kto jest winny wykaze sledztwo (oparte w czesci na czarnej skrzynce): te
francuskie i te polskie.
Oglaszanie wszem i wobec, ze w trybie pilnym zabezpieczano dokumentacje jest
niejako sugerowaniem, ze ta moglaby zniknac do jutra i bez zadnych poki co
podstaw godzi w interesy Orlando Travel.
Tego polski "prawnik" wiedziec nie potrzebuje: ma przeciez haka! Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Prawdopodobna przyczyna katastrofy autobusu
Podczas jazdy w dół w pierwszej kolejności hamuje się retarderem, dopiero
później hamulcem nożnym. Na luzie żaden zawodowy kierowca przy zdrowych
zmysłach nie jeździ. Ludzie co to piszą nie mają zielonego pojęcia, na czym
polega kierowanie autobusem.
Inna sprawa to czas pracy kierowców. Przeczytałem, że przed wyjazdem kierowca
był 2 tygodnie na urlopie. To znaczy, że mógł jeździć w innej firmie na innych
tarczach - tarcze tachografu nie idą "za kierowcą" tylko zostają w firmie, a
właściciel firmy umyje ręce - on nic nie wiedzieł, że kierowca w czasie urlopu
sobie gdzieś na boku dorabiał. Firmy odczuwają ogromny brak kierowców, wiec
ratuja sie jak mogą. Dopóki nie zdarzy się cos tragicznego, to proceder jest
bardzo trudny do wykrycia. Na tej trasie powinno byc 3 kierowców, a nie 3
księży. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Wypadek autokaru a obłuda gazety
Zgadzam się z Tobą. Media - pod cała pokrywką współczucia i przejęcia tragedią -
rzuciły się na żer. Sposób informowania był chwilami skandaliczny - nawet jeśli
nie były to zamierzone przekłamania, to przynajmniej nierzetelność w zbieraniu
matriału. A może i świadome kłamstwa i zatajenia prawdy też, żeby osiągnąć
lepszy efekt.

Przykładem jest właśnie to, co mówili o firmie Caban. W jakimś jednym źródle
(chyba internet) była informacja, że ostatnie niedociągnięcie w firmie
stwierdzono w 2004 roku (z czego wynika, że potem już było OK). A media uparcie
pomijały tę informację, mówiąc i pisząc, że "w firmie stwierdzono
nieprawidłowości dotyczące czasu pracy kierowców". Ani słowa o tym, kiedy to
stwierdzono. Tak, jakby te wszystkie nieprawidłowości były całkowicie świeżą
sprawą, aktualną i jeszcze najlepiej przyczyną wypadku (co pośrednio sugerują.

A druga sprawa, to kierowca. Też uważam, jak pewnie wielu, że 22-latek za
kierownicą na tak trudnej trasie to nieporozumienie. Ale chyba należy mu się
stwierdzenie, że "niech mu ziemia lekką będzie". Już nie do nas należy ocenianie
ich decyzji o wyborze trasy, o sposobie prowadzenia autobusu (Oczywiście każdy z
krytykantów umiałby wyjść z tej sytaucji cało, najlepiej wiedziałby jak hamować,
a poza tym w ogóle nie jechałby tą trasą. Bo wszystko wie najlepiej.). Zrobią to
mądrzejsi od nas, a my możemy się tylko pomodlić za kierowcę i jego rodzinę i
zapalić mu świeczkę (*). Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Ministerialne kłamstwa o Via Baltica
Im krotsza tym lepsza czyli przez Łomże

> też uwazam, ze Łomża. Wystarczy spojrzeć na mapę.

Dokładnie. Trasa powinna być najkrótsza czyli tańsza budowa i remonty, mniejsze
zużycie paliwa, mniej spalin, i krótszy czas pracy kierowców.

Niezależnie od tego powinna być ekspresówka na Mińsk - i ta powinna iść przez
Białystok.

Cała ta sytuacja jest wynikiem urojeń jakiś białostockich politykierów któzy
sobie ubzdurali że kosztem wszystkich innych podciągną do siebie austradę ... Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: 3 x mniej za tę samą pracę - niewolnicy MPK
3 x mniej za tę samą pracę - niewolnicy MPK
Panie Przewodniczący "S"! Dobrze, że in spekcja pracy zajęła się tą sprawą, ale
jest jeszcze Inspekcja Transportu Drogowego. Do jej zadań należy m. in.
kontrola czasu pracy kierowców (przerwy w pracy, odpoczynki, ogólny czas
pracy). Wykresówki (tarcze tachografu) winny być zawsze przy kierowcy,
niezależnie od praco- czy zleceniodawcy. Ten sam kierowca, ale u innego
(formalnie) przewoźnika musi w razie kontroli przedstawić swe tarcze także za
poprzedni okres rozliczeniowy. Ponadto ITD ma prawo dokonywać kontroli również
u przewoźników, a kary są naprawdę słone. Ostatnio np. ITD ujawniła w
samochodach ciężarowych dwu litewskich przewoźników przeróbki tachografów
(kierowcy jechali, a na tarczach rysowany był odpoczynek). Wynik: 15 tys. zł
grzywny + 10 miesięcy pozbawienia wolności w zawieszeniu na 3 lata (kierowcy
dobrowolnie poddali się karze). Pol Anonim Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Exodus kierowców
Exodus kierowców
Super okazja!!! Dwa miesiące na pilocie od 16:30 do 0:30 za 700 PLN. Kto wytrwa???
A poza tym jak wyjdzie 1500 netto ze 160 godzin pracy przy stawce 10,10PLN/h
przy potrąceniu na ubezpieczenie i dodatkowe OC? Przy zatrudnieniu na etat-OK,
ale nie w przypadku, gdy płacone jest za godziny przy założeniu, że wchodzi
przepis mówiący o ograniczeniu czasu pracy kierowcy do 160 miesięcznie właśnie. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Rządowa bryka dla ojca Rydzyka
Nieważne przeprosiny, ważne, że kompromitujące zachowanie ministra ujrzało
światło dzienne. Oto cała prawda o politykach tego pokroju. Nadają się tylko do
łopaty, bo rozumu niestety nie wystarcza, a prawo mają w poważaniu.
To, że Premier od razu nie zdymisjonował ministra, to skandal. Za takie
zachowanie trzeba od razu karać. Poza tym powinien zapłacić nie tylko za
samochód, ale i za czas pracy kierowcy + za złamanie prawa dużą kwotę na dom
dziecka i na koniec won ze stołka. Howgh. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Rządowa bryka dla ojca Rydzyka
greg_skce napisał:

> Nieważne przeprosiny, ważne, że kompromitujące zachowanie ministra ujrzało
> światło dzienne. Oto cała prawda o politykach tego pokroju. Nadają się tylko
do
>
> łopaty, bo rozumu niestety nie wystarcza, a prawo mają w poważaniu.
> To, że Premier od razu nie zdymisjonował ministra, to skandal. Za takie
> zachowanie trzeba od razu karać. Poza tym powinien zapłacić nie tylko za
> samochód, ale i za czas pracy kierowcy + za złamanie prawa dużą kwotę na dom
> dziecka i na koniec won ze stołka. Howgh.

Myślę, że blamaż i tut. opinie swoje robią. Wszyscy, no prawie wszyscy, widzą
co "ta pani ma pod sukienką", że posłużę się refrenem z roku ... 1926. :-)))

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Autobusy w stolicy płoną, dyrektora zwalniają
Sprawa związków zawodowych (ile ich tam jest - 7 czy 8?) to już całkowicie inny
temat. Radzę porównać nazwiska osób zatrudnionych w ubiegłym roku z nazwiskami
ludzi w Radzie Nadzorczej oraz nazwiskami przewodniczących związków zawodowych.

Wywalili Wojciechowskiego, wywalą i Ciepieńkę. U Magierskiego awansuje się tylko
po to, aby następnie samemu zostać wywalonym.

Poza tym zastanawiam się kiedy Państwowa Inspekcja Pracy dobierze się zarządowi
do czterech liter za błędne rozliczanie czasu pracy kierowców (oficjalnie kończą
pracę wraz ze zjazdem do zajezdni tylko po to, aby stać jeszcze godzinę w
kolejce na myjkę i do tankowania).

Podziwiam HGW, że trzyma w Zarządzie człowieka o przeszłości Magierskiego (z
warunkowym umorzeniem postępowania karnego za wałki w swojej spółce). Mimo
wszystko mam do człowieka sentyment - dzięki niemu założyłem własną, dobrze
prosperującą firmę. Tylko po to, żeby nigdy w życiu nie mieć nad sobą ludzi jego
pokroju.

pozdrawiam,
Kmieciu Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Wypadek polskiego autokaru w Niemczech
Pasażerowie sami są sobie winni
Ostotnio jak ITD załapało autokar również z eurolines, gdzie
kierowcy oszukiwali na tarczkach(nośniki rejestrujące czas pracy
kierowcy) To opinie pasażerow były to długo trwa nim nam ściągną
kierowcę, czemu nie jedziemy?, na wczoraj miałem tam byc itd. To
klientela wywiera nacisk żeby do takiego Londynu np. pojechać
najlepiej "od strzała"(bez zatrzymywania). A kierowca to tylko taki
biedny normalny człowieczek w tym wszystkim, który też się męczy,
który boi się o swoją robotę i jedzie na uda sie, nie uda się. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tyka bomba pod szpitalami
> tych najmłodszych), ograniczyła możliwość zarobkowania
> poprzez "trzepanie" dyżurów. Niektórych nie inetresuje ile czasu
> spędzają w szpitalu - ważne, że z tego są pieniądze. I nie widze w
> tym nic złego

A ja widzę, i to bardzo dużo złego.

Zastanów się, dlaczego np. czas pracy kierowcy TIR-a podlega surowo egzekwowanym
ograniczeniom! A przecież lekarz zainteresowany jedynie 'trzepaniem kasy', a nie
jakością swojej pracy, może zaszkodzić niewspółmiernie większej liczbie osób,
niż niewyspany kierowca ciężarówki czy autobusu.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Wypadek busa: jedna osoba nie żyje, sześć rannych
Ważniejsza jest ewidencja czasu pracy kierowców. Co najwyżej 10 godzin jazdy
dziennie w tym 2 godziny przerw. Między dwoma dniami roboczymi przerwa na nocleg
co najmniej 14 godzin.
Za naruszanie przepisów o czasie pracy kierowców karać zarówno kierowcę jak i
właściciela firmy.

Właściciel firmy nie powinien wydawać poleceń niezgodnych z przepisami
bezpieczeństwa a pracownik nie powinien takich poleceń wykonywać. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: No i wykrakali na tym forum z tymi podatkami.
A za rok czy dwa trochę pogmerają w systemie, połączą GPS'a z
immobilizerem, uruchamianym indywidualnym kodem (np. ichni PESEL czy
NIP + kod PIN) i raz na miesiąc dostaniesz zbiorczy rachunek:
podatek drogowy + opłaty parkingowe, autostradowe, mostowe + mandaty
za prędkość, złe parkowanie i inne. Dodatkowo pozwoli to kontrolować
czas pracy kierowców...
Na szczęście Holandia to taki mały kraik na uboczu i nie ma potrzeby
się tam zapuszczać :)) Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: tachograf - jak to działa?
Drobna uwaga, pisaczek (a w zasadzie rysik, bo tarczka jest typu samopiszacego)
zaczyna dzialac po wlaczeniu tacho. W czasie postoju rysuje linie na predkosci
0. W ten sposob mozna rejestrowac czas pracy kierowcy. Mozna rowniez w trakcie
przerwy przelaczyc na pozycje postoj i wtedy wiadomo o ktorej byla przerwa w
pracy. U nas na to nikt nie zwraca uwagi ale w innych krajach jest wymagana
przerwa po okreslonej liczbie godzin jazdy. Jak ktos wreszcie wymysli ze to u
nas trzeba tez sprawdzac to moze TIRy przestana zabijac ludzi.
Swoja droga to takie tacho przydalo by sie w samochodach niektorych naszych
wyczynowcow. Bylo by czarno na bialym a tak to tylko wypisuja glupoty ile to i
w jakim czasie. Tylko musza pamietac ze tarczka moze byc dowodem w sadzie. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Samochód z kratką i karta drogowa.
Z tego co słyszałem obowiązek posiadania karty drogowej dotyczy czasu pracy
kierowców sam.ciężarowych. Ustawa, czy rozporządzenie nie konkretyzowała o
jakie samochody ciężarowe chodzi, a więc obowiązek dotyczy kierowców, którzy
prowadzą te samochody zawodowo. Tak że problem dotyczy charakteru, w jakim jest
prowadzący taki samochód - jeśli prowadzący zatrudniony jest jako kierowca w
firmie, nie zaś sam fakt jego prowadzenia. Ale mogę się mylić, prawo jak ktoś
określił jest "sztuką", a ja artystą nie jestem.
Pozdrawiam
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tachografy- Czy to dobre rozwiązanie ?
Tachografy- Czy to dobre rozwiązanie ?
Mam do was pytanie.
Czy waszym zdaniem w dużych samochodach powinny być zainstalowane tachografy
do mierzenia czasu pracy czy nie ? Każda firma boryka się z przekroczeniem
czasu pracy kierowców więc może powinno nie być tych urządzeń. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tachografy- Czy to dobre rozwiązanie ?
iberia.pl napisała:

> a teraz prosze wytlumacz mi co ma piernik do wiatraka:czyli punkty kontrole na
> granicy stanu gdzie sprawdza sie wagi tirow do czasu pracy kierowcow?

Odp.Nic nie ma piernik do wiatraka :-)

Natomiast co do tacho to już wcześniej pisalem. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Bezpieczeństwo po Polsku?
Wybrales niebezpiecznie ciekawa propozycje. Godna rozwazenia. Tak wlasnie moze kombinowac biedny mieszkaniec Mediolanu, ktory pomimo opasania miasta autostradami nie wszedzie nimi bezposrednio dojedzie. Sprobuj jednak dokonac podobnej sztuczki po drugiej przekatnej Polski.

W kalkulacjach transportowych nawazniejsza jest rentownosc transportu. A ta nie tylko w paliwie sie liczy. Liczy sie rowniez czas pracy kierowcy, ktory jest bardzo dokladnie racjonowany. Tu kazda godzinokilometrowka jest wazna. Tak za srednia 40 km/h i 100 km/h kosztuje dokladnie tyle samo. Czyli ruch ekspresowy jest dwu i pol krotnie tanszy w czasie pracy kierowcy. Nie sadze aby byl wiecej niz 50% drozszy w paliwie.
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: wytłumaczcie to kierowcy tirów
I właśnie pokazujecie swoją igonrancję.

Po pierwsze czas pracy kierowcy wynosi 9 godzn, z możliwością przedłużenia do
10. 830 km w dziesięć godzin to wychodzi 83 km na godz. Wolniej, bo czasem jest
górka a i zjazdy na parking na przerwy też psują średnią.
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tiry na tory - co o tym sądzicie?
O czym ty koles nawijasz ? Jakiej spiaczce ? Przy tych kontrolach ktore
przewoznicy maja na zachodzie i takze za sprawa ITD w polsce tylko desperaci
ryzykuja kombinowaniem z tarczkami (takie cos co rejestruje czas pracy
kierowcow wyj. dla dzieciakow i dylatantow tego forum). Poza tym na jakie tory,
jaka szwajcaria nie przejedziesz TIRem ? Dzieci o czym wy mowicie ? Wiem ze
chcecie dyskutowac i blysnac wiedza ale minimum wiedzy nie zaszkodzi.... Z kasy
firm transportowych budowane sa autostrady dla przedstawicielkow handlowych
ejwona albo coca coli zeby mogli pedzic ile dal ich sluzbowy mondeo oraz dla
Was wszyscy ktorzy jezdza na wakacje co roku. Podatki drogowe, winiety, akcyzy,
podatki od srodkow transportu, wkoncu podatek w ON to wszystko stanowi lekko
liczac 90% wplywow na rozbudowe naszych drog.... Ciezarowki (niech wam bedzie
TIRy) pakuje sie na pociagi tylko na przeprawach przez alpejskie przelecze ze
miedzy szwajcaria, francja a wlochami zeby ulatwic kierowca zycie, a koszty
takiej przeprawy kolejowej sa znacznie wieksze niz spalone w tej samej drodze
paliwo i oplata za autostrady i tunele. Mam nadzieje ze troche sie wam otworza
oczy na to ze to co piszecie to totalna abstrakcja ktorej nikt sie nie podejmie
bo "cywile" jezdzili by po duktach lesnych ze wzgledu na brak pieniedzy na
rozbodowe drog... Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tiry na tory - co o tym sądzicie?
Gość portalu: hopkin napisał(a):

> O czym ty koles nawijasz ? Jakiej spiaczce ? Przy tych kontrolach ktore
> przewoznicy maja na zachodzie i takze za sprawa ITD w polsce tylko desperaci
> ryzykuja kombinowaniem z tarczkami (takie cos co rejestruje czas pracy
> kierowcow wyj. dla dzieciakow i dylatantow tego forum).

Koleś - na amfie piszesz, a to jeszcze bardziej niezdrowe niż śpiączka..... Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: SZKOLENIE Podstawowe na Przewóz Osób i Rzeczy
pawel_1976 napisał:

....... wszystko omówić. zwłaszcza te wszystkie przepisy dot. przewozów, czasu
pracy kierowcy itp.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jak znam polski system szkolenia,
to powiedzą które ustawy aktualnie obowiązują i se je kup,
albo poczytaj w necie :-)

Grunt to, abys kasę im zapłacił . Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Drogowi mściciele
> Idac dalej: mam do przejechania 810 km. Zaczynam o 9:00
> z predkoscia 90km /h zrobie to w 9 h a z predkoscia 85km/h w ... 9,5h

Problem w tym, że maksymalny czas pracy kierowcy TIRa (z pewnymi wyjątkami) to 9
godzin. W rezultacie jeżeli będziesz jechał 85km/h zamiast 90 to to 810 km
przejedziesz nie w 9.5 godzin, a w 9 godzin + 11 godzin przerwy + 0.5 godziny =
20,5 godziny.

9 godzin vs 20,5 godziny - to już chyba różnica o którą warto powalczyć, prawda?
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Plebiscyt ;-)
emes-nju napisał:

> jureek napisał:
>
> > No i mamy kolejny mit, jakoby ze Sląska nie dało się jadąc zgodnie
> > z przepisami dojechać na Wybrzeże bez noclegu.
>
> Mit nie mit. W kraju o normalnej sieci drogowej trase Gdansk-
> Katowice-Gdansk da sie zrobic w JEDNA dniowke (pisze o
> obligatoryjnym i nieprzekraczalnym czasie pracy kierowcy!).

No to Norwegia jest nienormalnym krajem bo trasa o długości odpowiadającej
drodze Katowice - Gdańsk - Katowice nie jest do pokonania przy zachowaniu Twoich
założeń co do czasu pracy kierowcy . I tak : Katowice - Gdańsk - Katowice to
czas przejazdu ok. 15.5 ghodziny a trasa Krystiansand - Instefjord -
Krystiansand czas przejazdu ( drogą płatną ) wynosi 18 godzin i 30 minut . Jak
Norweski Hans sobie daje rade i jeszcze stac go zapłacic słono za droge i mosty
??????????????
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Zakaz wyprzedzania dla TIR-ów!
Aha, bo może Ty po prostu nie wiesz, o czym ja mówię. Zgodnie z europejskimi
regulacjami dotyczącymi czasu pracy kierowców kierowca nie może prowadzić
pojazdu więcej niż (pomińmy wyjątki) 9 godzin dziennie. Po takim okresie może
prowadzić inną pracę (sprawdzać coś, naprawiać, umyć ciężarówkę, rozładować,
odwalić robotę papierkową) ale nie można mu PROWADZIĆ aż do następnego dnia
pracy, który nastąpi po (pomińmy wyjątki) 11 godzinach pauzy dobowej. Czyli
nawet jeżeli mu zabraknie owych 7 minut o których piszesz to (teraz użyję
wyjątków) opóźnienie może wynieść od 7 minut + 45 minut przerwy przed dodatkową
godziną jazdy do 7 minut i 45 godzin przerwy tygodniowej. Przeważnie będzie to
oznaczało 11 godzin albo złamanie prawa i jazdę ponad ustalony czas pracy.
Przyznasz chyba, że 11 godzin 7 minut to już jest czas, przy którym warto
pomyśleć o wyprzedzeniu poprzednika?
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Testy na kategorie C
Dlaczego dla kat.C. jest mniej pytań , aniżeli dla kat.B. ???
Ponieważ na egzaminie dla kat.C lub D nikt nie pyta (w testach) o podstawowe
zasady ruchu drogowego !
Pytania są bardziej specjalistyczne.
Np. Budowa, Eksploatacja, Czas Pracy Kierowcy i takie inne duperele . Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: teoria, pytanie!
sophisticated_shrew napisała:

> w zeszłym roku zmieniły się tylko

1. pytania o światła (trzeba jeżdzić przez cały rok na nich)
2. 12 pytań z pierwszej pomocy
3. i te na kat C, odnośnie czasu pracy kierowców

A oto i one:
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=154&w=61196667&v=2&s=0

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Znowu rozklady
Z rozkładami niektórych linii jest coś nie tak, co od razu widać. Np. 126 ma
prawie zawsze na Kozanowie przerwę 27 minut, a poza tym na Borku kilkanaście. W
rezultacie autobus stoi na pętlach przez 1/3 czasu pracy kierowcy. To samo 139
i 149: oprócz poranków, wieczorów i kursów do bazy mają zawsze 15 minut stania
(na obu pętlach) po przeciętnie 30 minutach przejazdu między pętlami (trochę
inaczej w godzinach szczytu, ale w sumie wychodzi tyle samo jak nie ma korków)-
razem stoją również 1/3 czasu pracy. 609 po godz. 20 ma na Świebodzkim
każdorazowo 25 minut postoju. 406 i 409 na ogół stoją po pół godziny na
Dworcowej. W sumie więc wychodzi na to, że większość kierowców co chwilę je
posiłki, choć są wyjątki: np. 142 w dni wolne (trasa dość długa jak by nie
patrzeć) stoi na pętlach po pięć minut z wyjątkiem przerw posiłkowych, które tu
są rzeczywiście zauważalne. A moim zdaniem te wszystkie fakty wynikają z jednej
przyczyny: MPK (DLA przeważnie też) robi "ładne" rozkłady, z regularnymi
częstotliwościami, przez co musi na różne linie słać ilości autobusów
niekoniecznie adekwatne do długości trasy. Zwyczaj jest skądinąd chwalebny, ale
można by od niego niekiedy odstępować. Gdyby np. takie 609 wieczorem jeźdzło
nie co 30 tylko co 35 minut to starczyłyby dwie brygady, a miasto by
zaoszczędziło, zwłaszcza, że na tej linii frekwencja wieczorami bywa śladowa. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Ewidencja czasu pracy kierowców . Pilne!!!
Ewidencja czasu pracy kierowców . Pilne!!!
Jesteśmy firmą prod. opakowania, posiadamy 2 samochody z tachografami i 2
kierowców. Byłbym wdzięczny za wzór ewidencji czasu pracy kierowców oraz
wszelkie ważne informacje dot. prowadzenia tej ewidencji ( co jaki czas
uaktualniać ją danymi z kółek tacho) Prosze o wszelką pomoc. supierz@o2.pl Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: W Polsce brakuje wykwalifikowanych kierowców
W Polsce brakuje wykwalifikowanych kierowców
Mam 50 lat. Właśnie zostałem jako kierowca wyrzucony z pracy bo
chciałem, aby były przestrzegane przepisy odnośnie czasu pracy
kierowców.
W Polsce nie brakuje wykwalifikowanych kierowców, w Polsce brakuje
przedsiębiorców którzy potrafią docenić kwalifikacje swoich
pracowników, problem jest w tym, że ci przedsiębiorcy są najcześciej
niewykwalifikowani... Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Ile według fiskusa waży ciężarówka?
panie redaktorze, czy pan mierzy temperaturę termometrem czy termistorem ???

odrobinę kompetencji plizz

nie tachometr tylko tachograf, poza tym auto powyżej 3,5 tony to:
obowiązek uzyskania zaświadczenia o rodzaju wykonywanych przewozów
obowiązek uzyskania licencji dla usług transportowych
obowiązek wykupywania winiet
obowiązek prowadzenia ewidencji zużycia paliwa, naliczania opłaty ekologicznej
i wysyłania do dwóch różnych urzędów
obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowców
o podatku już było
pewnie jeszcze z dziesięć innych biurokratycznych bzdur o których zapomniałem
a kto za to płaci, pan płaci, pani płaci, wszyscy płacimy Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Minister skarbu chce obejść kominy
Jeszcze można dodać oprócz słowa "wolny rynek" ,"bo takie są dyrektywy Unii".
Ciekawe czy będzie ktoś się przejmował tymi dyrektywami Unii (zakaz trutek na
szczury), jak kogoś ważnego ugryzie szczur w dupę gdy będzie siedział za
potrzebą na sedesie.
Te słowa wytrychy i dyrektywy zaczynają być bardzo ważne i ich nie przestrzeganie
surowo karane gdy służą aby ważni ludzie opanowali jakąś cząstkę rynku. Teraz np.
bardzo aktywna jest inspekcja samochodowa bo pan Frasyniuk i Miller mają po 500
Tirów i trzeba wykosić małe firmy przewozowe. W praworządnej Francji czy
Niemczech tak bardzo nie przestrzegają czasu pracy kierowcy a u nas za minutę
przekroczenia od razu kilkuset złotowe mandaty.
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Koniec systemu winiet
Koniec systemu winiet
Nie biadolcie tak strasznie. Jak jeżdzicie po europie to płacicie bez zmruzeniz za opłaty autostradowe, bo to sie poprostu opłaca bardziej niż jazda drogami lokalnymi ( chociażby ze względu na czas pracy kierowców i szybkość przejazdu) . Tylko w Polsce jak macie wysłupać parę złotych więcej to biadolicie aż strach. Przeciez i tak to wyjdzie na końcu w waszych stawkach przewozowych i zapłacą za to na końcu klienci. Tak to się normalnie odbywa. Ale Polska to dziwny kraj. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Kontrowersje wokół drogi przez worek żytawski
A kto nam broni teraz jeździć po autostradach niemieckich ze Szczecina do Pragi,
droga niewiele dłuższa, zato czas przejazdu, a za tym czas pracy kierowcy
krótszy. granic nie ma. Jeżeli Szczecin to port zdecydowanie przystosowany dla
ruchu kolejowego, to rozwijajmy tę gałąź transportu, lub rozwiążmy problem przez
bimodalne ładunki północ-południe. Autostrady "tej" nie ma i nie będzie jeszcze
w Polsce conajmniej 10 lat. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: samochód na ślub
Hmm.Więc jak na studentów to sporo bierzecie. 150 zlotych od godziny. Nawet jak
odliczymy paliwo, czas pracy kierowcy, to i tak dużo za dużo. Tyle biora
wypożyczalnie .Miałem okazje jeździć Jaguarem i musze stwierdzić, iż na tylnej
kanapie nie jest za dużo miejsca-myśle o Młodej z suknią na kole. Tak więc
uczucia mam mieszane raczej.
Pozdrwawiam
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Która z Was ma zrobiony kurs pilota wycieczek???
Jesteś z Gliwic, czyli chyba egzamin także będziesz zdawać w
Katowicach w Urzędzie Maeszałkowskim.
Jak ja zdawałam to testu nie oblał nikt i z tego co mówili to testy
zdają prawie wszyscy.
Pytań o trase nie ma.
Są np. pytania omów atrakcje turystyczne Częstochowy, Krakowa...
Wszystko mozna spisać z przewodnika.
Był np. pytanie o atrakcje wybranego, dowolnego miasta.
Ja oblałam 2 razy część praktyczną.
Za 1 razem odpowiedziałam na wszystkie pytania, tylko przewodniczący
komisji uznał, że za mało wyczerpująco.
Za drugim razem nie znałam małego szczegółu z przepisów celnych.
Jak zdawałam 3 raz był chłopak, który też tego nie wiedział i mu
zaliczyli, zdał.
Ja jestem po turystyce licencjat, teraz robie uzupelniające
magisterskie w tym kierunku, ale mówiąc szczerze studia nie wiele mi
pomogły.
Na egzaminie większość osób nie była po turystyce.
Zresztą lepiej się nie przyznawać, że studiuje się turystyke, bo
komisja podobno nie lubi studentów turystyki.
Pytania jakie są na praktycznym to np.
Czas pracy kierowców.
Opisz rozkład lotów, bilet lotniczy.
Odprawa celna, paszportowa, bezpieczeństwa.
Przywitanie, pożegnanie grupy.
Eurolista, tachogram.
Zakwaterowanie w hotelu.
Przekraczanie wybranej granicy.
Ja kończyłam kurs w Indexie.
PTTK jest trochę droższy, ale podobno najlepiej przygotowuje do
egzaminu. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Krótszy czas pracy kierowców ciężarówek i autob...
Krótszy czas pracy kierowców ciężarówek i autob...
witam!Bardzo bardzo mnie ciekawi co na to pracodawcy.W polskich realiach to
oznacza ze krocej pracujesz no to mniej zarobisz.Niestety ale tak jest.Zycze
wszystkim kierowcom bezpiecznej jazdy i podwojenia (prznajmniej)pensji. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: TIR-owiec - CZAS pracy
TIR-owiec - CZAS pracy
Czy przepisy na temat czasu pracy kierowcy TIR-a są stosowane w
rzeczywistości? Ile godzin dziennie trzeba kierować?
A tak w ogóle, to: mam 24 lata, znam angielski b. dobrze, chcę zrobić C+E,
ale nie wiem, czy dobrze sobie wyobrażam życie tirowca:
- spanie codziennie w kabinie
- prysznic - raz na tydzień gdzieś na stacji benzynowej
- jak się coś zepsuje - muszę umieć to naprawić?
- jedzenie - na własny koszt czy jest jakiś dodatek?
- praca systemem 3 tyg jazdy/1 tydz. wolny czy pon-piatek?
Proszę, odpowiedzcie... Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: czas pracy kierowców - otrzymałem ofertę pracy
czas pracy kierowców - otrzymałem ofertę pracy
Witam wszystkich.
Jestem zatrudniony na podstawie umowy o pracę. Otrzymałem propozycję
dodatkowej pracy w innej firmie - nadzór nad kadrami razem z
nadzorowaniem i pieczą nad czasem pracy kierowców autobusów
(harmonogramy, tachografy itd). Firma zatrudnia 15 kierowców,
wyjazdy są na liniach podmiejskich, wycieczki krajowe i zagraniczne.
Nie obawiam się tego niemniej pracy jest sporo i czas pracy
kierowców nie jest łatwy jeśli się weźmie pod uwagę, że praktyka w
firmach w tej kwestii jest inna niż mówią przepisy. Doradźcie ile
mogę sobie "zażyczyć" od przyszłego pracodawcy za tą pracę
miesięcznie (netto). Nadmienię, że firma z okolic Krakowa. Proszę o
sugestie, pozdrawiam wszystkich uczestników. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: inspekcja transportu drogowego
Wiem tyle, że pierwszy jest test wiedzy ogólnej głównie ustawy, rozporządzenia
dotyczące Transportu,PORD,Czas pracy kierowców,Drogi publiczne, potem test
psychologiczny:(Odp;tak, raczej tak, nie, raczej nie) około 318 pytań, i trzecia
cześć trzeba napisać notatkę służbową na od 2do 4str. z wycinków gazet
ustaw...itd. Nie wiem jak jest dokładnie czy po zdaniu testu z wiedzy ogólnej
można przystąpić do testu psycho? Może ktoś z inspekcji coś nam podpowie i się
wypowie... Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Administrator floty
Ja mam 30 sztuk aut ciężarowych + 30 sztuk naczep + rozliczanie czasu pracy
kierowców + ewidencja tarcz tachografu i danych z tachografów oraz kart
cyfrowych + informatyka + telefonia komórkowa i zarabiam 2000zł na rękę. Co do
pensji Administratorów Flot niestety w Polsce jest taka przeciętna więc patrząc
na nasz kraj zarabiasz ok ale cały zachód opiera się na Fleet Managerach i tak
np. w Wlk. Brytanii Fleet Manager w Policji zarabia ok 35 tyś GBP rocznie.
Pozdrawiam Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Pracownikom coraz lepiej w sieciach handlowych
Pracownikom coraz lepiej w sieciach handlowych
No i fajnie. Tacy w PIP operatywni , to niech się teraz
wezmą za resztę np. firmy transportowe i prace kierowców TIR.
Od jakiegoś czasu mam bliższy kontakt z tą grupą zawodowa
i włosy mi się skręcają ze strachu jak widzę jak sie
przestrzega w firmach czasu pracy kierowców i warunków
pracy. Nie dziwię się tym wszystkim wypadkom z udziałem
polskich kierowców . Dziwię sie , że jest ich ( wypadków )
tak mało . Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Czas pracy kierowców autobusów nie dłuższy niż ...
Czas pracy kierowców autobusów nie dłuższy niż ..
Ja pracuję na liniach które trwają po 10 lub 11 godzin.A przerwę to mogę sobie w domu zrobić, bo nie wiem co to przerwa 15 minutowa a co dopiero pół godziny.dlaczego kontrole Państwowej Inspekcji Pracy tym się nie zajmną.Przecież już sporo czasu minęło od wprowadzenia tych przepisów. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Ile zarabiacie szczerze !!!
w firmie zajmuję się zaopatrzeniem i koordynacją (do spółki z dwoma kolegami)
20 pojazdów ciężarowych jeżdżących po Europie (nie spedycją -ale stroną
techniczną), oraz prowadzeniem rozliczania czasu pracy kierowców 10-
11godz.dziennie, wolne tylko soboty -2200 -2400zł+dodatki np.rodzinne na rękę,
kierowca w naszej firmie 800EUR (30 dni w miesiącu za granicą z 2-ma, a czasem
3-ma dobami w mieśiącu w kraju)Kujawsko-Pomorskie Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Wyzysk w firmie transportowej w sądzie
Historia pewnego wypadku
Pewnego razu właściciel małej firmy transportowej kazał kierowcy dowieźć towar
do klienta. Kierowca, zgodnie z przepisami, nie powinien jechać. Powinien
odpoczywać. Ale właściciel zagroził, że zwolni kierowcę z pracy, jeżeli nie
dowiezie towaru. Kierowca pojechał. Doszło do wypadku. Były ofiary śmiertelne.
Sprawdzono stan techniczny uczestniczących pojazdów, czas pracy kierowcy i
wszelkie aspekty, które się sprawdza przy wypadkach z ofiarami śmiertelnymi.
Potem było oskarżenie, sprawa i wyrok.
Właściciel dostał 2 lata pozbawienia wolności (w zawieszeniu na 5 lat) oraz
zakaz zajmowania stanowiska kierowniczego przez 5 lat.
Kierowca dostał 6 lat pozbawienia wolności (bez zawieszenia).
Jak to wygląda obecnie?
Firma transportowa istnieje, ma się dobrze, oficjalnie kieruje nią żona
właściciela. Kierowcy wymienili się w firmie już ze 3 lub 4 razy.
Kierowca jest bez pracy, odsiaduje wyrok, a jego żona i dziecko muszą radzić
sobie sami.
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Delegacja a czas pracy
"BARDZO WAŻNE! Niestety, do czasu pracy nie wlicza się czas podróży służbowej -
np. szef każe wyjechać Ci na delegację za granicę w niedzielę rano - nie jest
to czas pracy (chyba że np. prowadzisz samochód- wtedy tak), ale już jadąc
pociągiem itp. nie."

to dotyczy czasu pracy kierowców, konwojentów...jeżeli nie jesteś kierowcą albo
konwojentem tylko prowadzisz samochód, żeby dojechać na miejsce wyznaczone
przez pracodawcę, to czas przejazdu Ci się nie wlicza do czasu pracy...

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Ryczałt za nocleg - Prosze o pomac
e-prawnik.pl/show/data.php/dHlwZT00MTEyJmlkPTM1Nzg
tutaj coś znajdziesz, jeżeli nie to wpisz w wyszukiwarkę hasło "czas pracy
kierowców".

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Lekarsko-motoryzacyjnie :-)
Lekarsko-motoryzacyjnie :-)
W radio slyszalem jak jakis lekarz zaproponowal instalowanie lekarzom czegos w rodzaju tachografu.

Wyjasnil to tak, ze kierowca ciezarowki po przepracowaniu 8 godzin staje sie smiertelnym zagrozeniem i musi odpoczac. A lekarz po 8 godzinach staje do operacji...

Wedlug mnie trafne (nawet jezeli nie do konca zgodne z prawda - nie znam przepisow odnosnie czasu pracy kierowcow) i nalezaloby to wbic do glow tych wszystkich tumanow, ktorzy nie widza nic zlego w tym, ze lekarze na przyzwoity standard zycia musza pracowac na dwoch-trzech etatach.

A tak BTW - sadzac z tego, co slychac np. w telefonach do "Szkla Kontaktowego", kaczorom udalo sie po raz kolejny dokonac podzialu spolecznego. Po wyksztalciuchach i spoleczenstwie, mamy lekarzy i spoleczenstwo. Ile lat trzeba bedzie, ze by odbudowac te delikatne wiezi spoleczne, ktore te (...) bez opamietania niszcza...?

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: zignorował 14 znaków
zignorował 14 znaków
kierowca autobusu, ktory zakonczył rejs w alpach, zignorował 14 znaków zakazu
wjazdu. Poza tym dokumentacja czasu pracy kierowców jest niepełna, etc. Czyli
jednym słowem - typowy, polski burdel z ignorowaniem znaków na czele. Ciekawe
czy Orlando Travel (ktore to od roku nie posiada zadnych autobusów wiec nie
powinno miec licencji na transport) dalej chce pozywac Francje o odszkodowanie
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Pytanko o prawko jazdy na ciezarowke
Teoretycznie, na takim kursie powinni nauczyć jak dobrze mocować ładunek, jak
jezdzić ekonomicznie, omówić przepisy dot. czasu pracy kierowcy. Ale obawiam
sie że w praktyce kursanci zostają zaproszeni do wpłacenia kasiorki, a potem
pokaże im sie jakiś film na wideo... Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: pomóżcie, temat do pracy licencjackiej
Wybrane problemy wynagrodzenia w relacji do czasu pracy

Problemy funkcjonowania PIP

Odpowiedzialność pracodawcy za zdarzenia wypadkowe i chorobowe pozostające w
związku z warunkami pracy

Czas pracy kierowców w świetle obowiązujących przepisów

Pracownicza odpowiedzialność (materialna za powierzone mienie, odszkodowawcza)

Urlopy wypoczynkowe w róznych systemach czasu pracy - porównanie

i masę innych....


Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Sprzatanie Odrzywołu
Witam. Ostatni mój wpis powinien wyjaśnić wszystkie wątpliwości Pana
Sławka. Co do rozwozu dzieci na co dzień zajmuje się tym Pan Henryk.
Ja doworze dzieci w wyjątkowych sytuacjach np. awaria gimbusa. Co do
pożarów w trakcie rozworzenia dzieci to nie ma żadnego problemu
ponieważ w każdej O.S.P (Kłonnej, Odrzywoły, Wysokinie) są kierowcy
rezerwowi. Czyli jesteśmy gotowi do akcji praktycznie w każdej
chwili. Na 11 lat mojej pracy nie zdażyło się żeby jedno kolidował
z drugim. Czas pracy kierowcy faktycznie nie był tak przestrzegany
nigdzie w polsce ale od ladnych paru lat odkąd mamy zmianę przepisów
i Policję ITD wiele się zmieniło na korzyść kierowców i nie ma mowy
o jakimś przekraczaniu czasu pracy jak mamy jakąś dłuższą wycieczkę
to jeżdzimy w podwójnej obsadzie. Pozdrawiam i jeżeli macie jakieś
jeszcze pytania to służę Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Sprzatanie Odrzywołu
Jeszcze raz moge powtórzyć, że nie ma nic w mojej pracy dziwnego i
niewystępuje tu żadne łamanie przepisów. Regularnie co jakiś czas
kontroluje mnie Inspekcja Transportu drogowego (ITD). Z tych
kontroli wynika, że jest wszystko ok, a zapewniam was, że z nimi nie
ma żartów.Tak więc nie opłaca się przeginać np. z czasem pracy
kierowcy ponieważ kary są olbrzymie,a kierowca i tak nic z tego nie
ma. W przypadku U.G. też nie ma podstaw do takich nadużyć ponieważ
gmina nie jest firmą zarabiającą na jakim kolwiek transporcie.
Wydaje mi się że wszystko w miare przejrzyście wytłumaczyłem. To, że
obsluguje narazie 3 auta ( czwarte jeszcze nie funkcjonuje) na pare
ładnych lat mojej pracy jeszcze nigdy nie kolidowało ze sobą i nie
widze podstaw do waszego niepokoju o dzieci. Jest rygorystycznie
przestrzegany czas pracy kierowców. W naszym zawodzie jest łatwo
wszystko skontrolować ponieważ mamy tahografy z których się
rozliczamy i jak już mówiłem przechodzą przez ścisłą kontrole ITD.
Dorze, że się tym interesujecie bo dobro gminy i bezpieczeństwo
dzieci jest najważniejsze dlatego możecie być spokojni bo w tej
kwestii działa wszystko jak na leży, a ja nie mam nic do ukrycia
dlatego chętnie odpowiadam. Pozdrawiam Jacek Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Sprzatanie Odrzywołu
Miałem już o nic nie pytać ale po przeanalizowaniu Twoich odpowiedzi
nasunęły mi sie dodatkowe pytanie. Mam nadzieję, że nie ingerują one
w Twoją sferę prywatną. Wszystkie dotyczą pracy w UG. Jacku jeśli
możesz to proszę o odpowiedź na kilka pytań uzupełniających.
1.Czy gmina finansowała Twoje prawo jazdy na ciężarówkę i autobus
(konkretnie kategorie)?
2.Czy na stanowisku kierowcy na, którym pracujesz był ogłoszony
jakiś konkurs przez gminę i czy byli jacyś inni kandydaci, oraz w
jaki sposób dowiedziałeś się o wolnym etacie?
3.Czy w samochodzie strażackim jest tachograf mierzący czas pracy
kierowcy?
4.Czy jeśli kontrole Inspekcji Transportu Drogowego są regularne to
znaczy, że wiadomo kiedy będą czy też są to
niezapowiedziane "naloty"?
5.Czy mógłbyś podać konkretnie jaki czas pracy spędzasz w
poszczególnych 4 samochodach?
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Renata Ruman-Dzido: U mnie lekarz zarobi 10 tys...
Masz rację dyżury obcyh specjalistów to paranoja
Niestety reformatołstwo służby zdrowwia polega na takich absurdach
aby tylko udawać ,że wszystko jest OK. Gra pozorów.
Dlaczego kontroluje się czas pracy kierowców w innym m-cu
zatrudnienia a lekarzy nie?
Piękna nasi lekarze walą godziny tam a tamci tu niby wszystko jest
OK tylko pacjent ma do niczego bo lekarze nic nie wiedzą zreszta i
tak idą spać i nie wolno ich budzić
Uważam , że w nowym systemie płac i godzin lekarz nie ma prawa spać
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Częste postoje- jak reagujecie...
Dotychczas zdarzyła mi się jedna jedyna grupa, z którą się
zatrzymywałam co 1-1,5h. Była to wycieczka zakładowa, plan nie był
napięty, a dystans do przebycia niezbyt długi, więc chcieli i mieli.
W normalnych okolicznościach przyrody nie wyobrażam sobie takich
akrobacji.
Ostatnio mi się grupa zbuntowała, że za mało czasu wolnego, że
postoje za rzadko, że chcą mieć pół godziny na kawę... (Dodam, że
sami się upierali wcześniej przy bogatym programie zwiedzania).
Powiedziałam, że w porządku, wycieczka i zwiedzanie są dla ich
przyjemności, a nie wyższej idei, ale jeśli chcą mieć trochę luzu,
to z czegoś trzeba zrezygnować, bo doba nie jest z gumy, podobnie
jak czas pracy kierowcy. Wywaliliśmy jeden punkt z programu, wszyscy
mi się pięknie podpisali i byli zadowoleni.
Gdy nie ma takiego pola manewru, bo jest to np. wahadło, mówię,
tłumaczę, znów tłumaczę...
Popieram Manipozę: klient dogłebnie poinformowany to klient bardziej
zadowolony :-)

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Kierowcy ;(
Wiesz co, to jest pytanie za 100 punktow a odpowiedz warta miliony:)
Proponuje traktowac sie nawzajem jak profesjonalisci, tzn. ty
uznajesz umiejetnosci i wiedze kierowcow a oni twoja. Wtedy nikt
nikomu nie bedzie sie wtracal do pracy i niepoptrzebnie sie
wymadrzal. Tak jak ja nieznosze jak kierowcy mnie pouczaja tak mysle
ze ich tez szlag trafia jak obcy czlowiek ktorego widza pierwszys
raz na oczy wpada do autokaru i zaczyna sie panoszyc. Ale proponuje
dla wlasnego komfortu liczyc czas pracy kierowcy, tzn. pisz sobie o
ktorej stanal i o ktorej ruszyl i wtedy ty tez bedziesz wiedziec czy
przypadkiem nie konczy wam sie czas i czy mozecie gdzies nie
dojechac.
Trzeba sie ze soba koniecznie komunikowac. Nawet jak sie
poklociliscie i sie do siebie nie odzywacie musiscie ustalic gdzie
stajecie, po ilu godzinach, o ktorej wraca grupa itd.
A poza tym najwazniejsze: to nie ty odpowiadasz za czas pracy
kierowcy tylko przewoznik i kierowca. A jesli wydaje ci sie ze cos
jest nie tak, upewnij sie u kierowcy ze dobrze ci sie wydaje i
zadzwon do biura. Niech oni decyduja.
Obawiam sie ze nic madrego i odkrywczego nie napisalam:) ale moze
pomoze...
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Nocne przejazdy
Wszędzie są nocne przejazdy i bez tego nie da się zrealizować
imprez. Tak samo pociągi jadą w nocy, a obsługa ma sensownie
rozpisany plan pracy. Trzeba jednak zrobić to sensownie. Ja w innym
wątku napisałem o patologiach i przekroczeniach czasu pracy
kierowców, kombinacjach praktycznie nie do wykrycia. W papierach
wszystko sie zgadza, tarczki są w porządku, tylko kierowcy - nie.
Więc niech koleżanki pilotki i koledzy piloci nie myślą, że w czasie
nocnego przejazdu sobie pośpią, a kierowca pojedzie. Jak chcecie
dożyć wieku sędziwego, to zapomnijcie o takim luksusie. Na to
miejsce, gdzie siedzi pilot, to mówią "totenplatz". No, a jeśli mam
dodatkowo pracować w nocy, to porządna firma uwzględnia to w swojej
kalkulacji i płaci za dodatkowy dzień bez mrugnięcia okiem. Jak się
to podzieli na 50 - 70 osób w autobusie, to wychodzi dycha na głowę.
Tyle każdy turysta przełknie. A z z firmami, co to i owo szkłem
podcierają, jeździć nie warto. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Jak sobie radzicie z nieuczciwymi pracodawcami?
Faktem jest iż programy imprez są układane przez pracowników nie biur
turystycznych nie znających realiów(oczywiście nie generalizuję i nie chcę
obrażać profesjonalistów)Często czasowo nie jest do zrealizowania ponadto nie
jest brany pod uwagę czas pracy kierowcy. Np. w ostatni dzień wyjazdu do Polski
przebywając w Fiuggi jest do zrealizowania Monte Cassino, Oraz Asyż i już czas
pracy kierowcy zostanie przekroczony. Dlatego często już w biurze należy
przeanalizować lub podczas pobytu coś przemienić aby wszystko zrealizować i aby
wszystko grało. Oczywiście jak pisał mój przedmówca jest rzeczą nie do
pomyślenia informowanie turystów o wadach programu. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Wymieńmy się inf o zarobkach przed sezonem
Kontrola pilotów samolotów jest na szczęście użo skuteczniejsza, niż
kontrola czasu pracy kierowców. Pamiętam, jak przesiedziałem dobę na
lotnisku w Kairze właśnie z powodu czasu pracy pilotów. Samolot z
powodu mgły wylądował w Aleksandrii i zanim mgła opadła i przeleciał
do Kairu, to skończył się czas pracy pilotów, a ja miałem wracać
powrotnym kursem. No i nawrót do hotelu.
Jak siadam do autobusu z nieznanymi kierowcami, to po pierwsze primo
pytam, czy są rzeczywiście wyspani, czy tylko mają lewe urlopówki.
Jak wiem, że gość dopiero co zszedł z autokaru firmy A a w firmie B,
z którą jadę, ma wypisane zaświaczenie o uprzednim urlopie, to wiem,
że nie pośpię. Staram się podrzemać na początku jazdy, a przed
świtem już nie. Wolę być niewyspany, niż sztywny. W końcu to pilot
zajmuje totenplatz. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: bezgotowkowe frmy rozliczen w turystce
Chcialam powiedzieć ,że nie zawsze o masło chodzi są też
ideologie.:)

Aga zadała pytanie :> Jakie sa najwwieksze pulapki i problemy?>

Prawdę mówiąc przeróżne -ile imprez tyle ich może się zdarzyć -
albo i nie.Taka sytuacja: mam opłacone on-line wejście do
refektarza Santa Maria delle Grazie (Mediolan) -w Salzburgu gubi
się uczestniczka (weszła do cukierni a grupa zniknęła za zakrętem z
pola widzenia),szukamy znajdujemy po ok 2 godz i tych 2 godz
zabrakło-wypadliśmy z grafiku,pieniędzy wycofać nie można a czekać
też nie bo hotel za miastem i koniec czasu pracy kierowców.A w
programie jest i grupa wymaga.
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: czy mam takie uprawnienia?
Może się mylę, ale ITD ma prawo sprawdzić legitymację pilota nie na
mocy ustawy, tylko porozumienia pomiędzy tą instytucją a Izbą
Turystyki. Kiedyś (parę lat temu) było to mocno nagłaśniane w
mediach. Parę razy zdarzyło mi się przeżyć kontrolę ITD, sprawdzali
tarcze, urlopówki, papiery autokaru. O legitymację mnie nikt nie
pytał. Raczej logiczne, bo jak sama nazwa wskazuje, ITD jest do
kontroli transportu, czyli przewoźników. Ponieważ od września
przepisy dotyczące kierowców (bodajże 10.09) znowu się zaostrzą,
można spodziewać się intensywnych kontroli. Ale głównie kierowców.
Pozytywnym faktem jest, że są już indywidualne, cyfrowe rejestratory
czasu pracy kierowców - tzw. digitale. Tego teoretycznie nie da się
oszukać (chociaż Polak wszystko potrafi). Pewno na rynku niedługo
pojawia się urządzenia Made in PRC, gdzie taką kartę będzie można
przeprogramować...
Wracając do meriutum. Biuro zakłada, że wszystko pójdzie gładko. Na
granicy nikt Cię nie zatrzyma, bo trzeba tylko zwolnić, a i to już
nie zawsze. Po przekroczeniu granicy tym bardziej. Więc musisz sam
sobie odpowiedzieć na pytanie, czy będziesz umiał się zachować w
sytuacji nieprzewidzianej - choroba czy wypadek (czego Ci nie życzę,
ale może być), kradzież, konflikt z prawem, bo Polak z granicą lubi
pokazać, że jest panisko. To nie formalne papiery powodują, że ktoś
umie wykonywać pracę pilota. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Wahadła- info
Z wahadłami wszystko zależy od biura i logistyki, ale często jest tak że zmienia
się autobus na trasie np 2h przed przyjazdem na miejsce. Dzięki temu hotel ma
czas przygotowanie pokoi na przyjęcie nowych gości.
Jeśli autobus nie zostaje na miejscu - tylko wraca to przerwa jest dostosowana
do czasu pracy kierowców. zazwyczaj 9h.
pozdrawiam:) Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Czy pilot powinien pilnować czasu pracy kierowców?
Czy pilot powinien pilnować czasu pracy kierowców?
W sobotę w miejscowości Belad w zachodnich Węgrzech dachował polski autokar
wiozący pielgrzymów z Medjugorje. 1 osoba nie żyje, ponad 20 zostało rannych.
Po powrocie autokaru do kraju dziennikarz zadał pilotce pytanie, czy
pilnowała czasu pracy kierowców. Czy pilot powinien to robić? Czy pilot jest
odpowiedzialny za czas pracy kierowców? Co o tym sądzicie? Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Czy pilot powinien pilnować czasu pracy kierowców?
Witam
Problem jak myslę tkwi głębiej, już podczas planowania wyjazdu i układania
programów.Polski turysta szukajac wycieczki wpier patrzy na cenę, następnie na
program.Biura walcząc o turystę i obniżając koszty czasami rezygnują z drogich
noclegów,wtedy spotykamy wycieczkę gdzie w czasie wyjazdu 5 dniowego sa tylko 2
noclegi, a moim zdaniem 3 to minimum.W takiej sytuacji bardzo ważne jest by
pilot czuwał nad kierowcami, zmęczenie przychodzi nagle i o trgedię nietrudno.
W czasie kontroli drogowych szczególnie w Austri i w Czechach za przekroczony
czas pracy kierowców wspólnie odpowiadają dany kierowca i pilot wycieczki.Pilot
i kierowcy to jedna załoga( tak powinno być)i znając trasy ustalam tak
kolejnośc zwiedzania by godziny pracy były przestrzegane,szczególnie w czasie
nocnego przejazdu.
Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: czasu pracy kierowcy, wycieczki szkolne
Dzięki wielkie za informację i wskazówki, rozjaśniłeś mi umysł;) Po
prostu jak czytam po kilka razy te przepisy, to nie wiem, jak je
interpretować.
A co do czasu pracy kierowcy - przepisy w/w rozporządzenia (te
najważniejsze) znam, ale zmyliło mnie te 12godz. W każdym razie
jeszcze raz dziękuję (wiem, do kogo pisać w przyszłości).

Serdecznie pozdrawiam,
marzena_p86 ;) Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: egzamin
Ja jeszcze dodałbym od siebie kilka uwag co do praktycznej częsci egzaminu.
Nie wiem, na ile jesteś "wyjeżdżona" prywatnie po Europie (przejścia, trasy
itp). Jeśli mało, to posiedź dobrze nad typowymi trasami : nazwy przejść
granicznych (przynajmniej tych polsko-sąsiednich), pomyśl, w którym miejscu -
zależnie od punktu wyjazdu z Pl - mija ustawowy czas pracy kierowców, spójrz w
trochę katalogów, popatrz, gdzie BP robią noclegi tranzytowe.
Taka wiedza przyda Ci się do dwóch pytań : autoprezentacji i powitania w
autokarze (wtedy nie mówisz oczywiście o szczegółach krajoznawczych tasy, a
raczej o zarysie trasy i programu, a wówczas dobrze jest wspomnieć o przejściu
gran i nocle tranzytowym) oraz do planowania tras - też częste pytanie w III części.

Polecam również jedno zadanie : weź sobie jakiś kilkudniowy program z dowolnego
BP, ale w rejon, który sama +/- znasz. I rozłóż ten program na czynniki pierwsze
- policz, o której musisz grupę zerwać rano z wyrka, o której wepchnąć oich do
restauracji na śniadanie, ile naprawde będziesz mieć czasu z przewodnikiem w
mieście X, na ile czasu wolnego dla grupy (i dla siebie :) ) możesz sobie
pozwolić itp itd. Jak przerobisz takie powiedzmy 3-4 trasy około-tygodniowe, to
mona powiedzieć, że z planowania będziesz niezła.

Powodzenia !!
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Kierowca odpoczywa, samochody stoją w korku
nie raz na 10h
"dlaczego kierowca wiozący wycieczkę odpoczywa raz na około 10
godzin, a kierowca autobusu co 40 minut?"

doucz się troszkę... doczytaj, cokolwiek

Czas pracy kierowcy: 4,5h jazdy max. min. 45min. przerwy, max. czas pracy dziennie 11h, ale po tym musi być dzień przerwy, normalnie max. czas pracy 9h.

Poza tym kierowca miejskiego busa musi jakoś wyrównać czas, po to bus stoi na krańcówce. Kierowca turystycznego planuje sobie postoje w zależności od restauracji, gdzie dają mu darmowe żarcie (jak przywozisz 50 osób do knajpy żresz for free... tak jest wszędzie niezależnie od kraju, choć ja jeździłem tylko w Danii i Szwajcarii)

pozdr. Bart

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Kierowca odpoczywa, samochody stoją w korku
Gość portalu: berkowaty napisał(a):

> doucz się troszkę... doczytaj, cokolwiek

Sam też doczytaj więcej ;-)
>
> Czas pracy kierowcy: 4,5h jazdy max. min. 45min. przerwy potem może jechać
następne 4.5 godziny (i dwa razy w tygodniu może jeszcze po kolejnych 45
minutach jechać godzinę)

Czyli maksymalny czas jazdy 9 godzin, czasem 10. Maksymalny czas PRACY (czyli
nie tylko jazdy) 12 godzin. Maksymalny czas trwania zmiany 15 godzin trzy razy w
tygodniu, poza tym 13, gdyż przerwa dobowa z trzema wyjątkami tygodniowo, kiedy
może trwać 9 godzin, ma trwać 11 godzin.

Przerwa tygodniowa ma nastąpić najdalej po 6 godzinach pracy i powinna trwać 45
godzin, ale może być skrócona do 24. Są jeszcze inne przepisy dotyczące średnich
z dwóch tygodni i z 26. Także wiesz więcej niż Twój przedmówca, ale dalej nie
tyle, ile powinieneś jeżeli naprawdę jeździsz zawodowo.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Komputer zadecyduje o remoncie tramwaju
Każda większa firma transportowa posiada mniej lub bardziej zaawansowany system
do monitorowania zleceń transportowych, rozliczania czasu pracy kierowców,
monitorowania stanu i stopnia wykorzystania taboru. Nie sądzicie, że coś w tym
musi być?
Czy też wszyscy wyrzucają pieniądze w błoto, bo przecież można spokojnie
prowadzić notatki na papierze i układać skrzętnie w segregatorach?
Bardzo dobrze, że MPK też stara się profesjonalnie podejść do sprawy. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Trambus z jajami
To mnie zawsze ciekawiło, ale nikt ani z MPK, ani z władz miasta nie będzie
miał odwagi się z tego wytłumaczyć.

Czas pracy kierowcy, czas pracy kondiego, paliwo, inne materiały
eksploatacyjne...

Trochę by się tego uzbierało. No i nie mogę przeboleć kosztów budowy tego
cudaka. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Po kontroli czasu pracy w MPK
Po kontroli czasu pracy w MPK
Już raz o tym pisałem, ale powtórzę: Zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowcy
to MPK, jako pracodawca, ma obowiązek uzyskać od pracownika oświadczenie o
wymiarze czasu pracy u innego pracodawcy (w tym przypadku w "spółdzielni").
Suma czasów musi być taka, aby zapewnić pracownikowi gwarantowane czasy
wypoczynku - dobowego i tygodniowego. Ponadto nie mogą być przekroczone czasy
prowadzenia pojazdu: dobowy, tygodniowy i dwutygodniowy. Nie uwierzę, że MPK
nie jest w stanie sprawdzić kto i ile czasu w ramach "spółdzielni" jeździ ich
autobusami. Po prostu układ jest wygodny dla wszystkich. A PIP lub Inspekcja
Transportu Drogowego powinna przywalić mandat szefowi MPK - właśnie za brak
wiarygodnej dokumentacji czasu pracy kierowcy lub za przekroczenie czasu
pracy. Zgodnie z ustawą o transporcie drogowym taką łączna kara w czasie
jednej kontroli w przedsiębiorstwie może wynieść do 30 000zł. Zapewniam, że
zaboli. Tylko do cholery trzeba chcieć! A z tego co czytam, to PIPa zrobiła
tak kontrolę, że broń Boże nikogo nie ukarać. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Policja będzie częściej kontrolować prywatne li...
> Czym się różnią busy od busiarstwa?

Jak byś czytał, cudze wpisy, to byś wiedział. Stan techniczny, organizacyjny,
prawny, przestrzeganie przepisów prawa i udział w strukturze przewozów.

> Czyli u nas widocznie są potrzebne na trasach Łódź - Łęczyca, Łódź - Łowicz,
> Łódź - Pabianice, Łódź - Lublin itp.

Tak. Tyle, że tę potrzebę wymuszono np. dezintegracją transportu kolejowego na
tych trasach.

> Zauważ, że fabrycznie przystosowany pojazd nie gwarantuje bezpieczeństwa.
(...) zginęło 70 osób ( katastrofa w Enschede).

Oczywiście, że nie gwarantuje. Ale znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo
wypadku spowodowane funkcjonowaniem maszyny. Błędów ludzkich nie naprawi jakość
wykonania maszyny, choć może je po części niwelować.

> Ci ludzie wsiadają tam z własnej woli.

Po pijanemu za kierownicą ludzie siadają z własnej woli. Ergo, Twoim zdaniem -
nie można im tego zakazać.

> czy twierdzisz, że to co robi ta firma jest nielegalne?

A gdzie Ci coś takiego napisałem?
Znamienita część z tego, o czym tu dyskutujemy jest legalna i co z tego?
Właśnie po to jest ta dyskusja, aby uświadomić sobie, że wcale nie jest
powiedziane, że legalna powinna być.
Tak samo jak legalny jest dłuższy czas pracy kierowcy busa (do9,5 m długości)
niż autobusu. Czy jednak tak powinno być i co niby za tym przemawia? Bo co
przemawia przeciw mogę wyliczyć jednym tchem. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Policja będzie częściej kontrolować prywatne li...
aron2004 napisał:

> > Nie. Według praw fizyki lepiej jechać pociągiem z kontrolowanymi strefami
> > zgniotu, jak np, w ICE, nić rozklekotanym busem który kiedyś woził kartof
> le na
> > rynek.
>
> Jakie to strefy kontrolowanego zgniotu miał niemiecki pociąg z Enschede?
Nie wiem, ja go nie konstruowałem. Wiem, że najnowsze mają.

> > Dlaczego? Bo jest to dla nich niebezpieczne.
>
> Ty nie jesteś ich matką i ojcem.
> Picie wódki jest też niebezpieczne dla zdrowia. Czy chcesz zabronić picia wódki
> ?
Powtarzasz się.

> > Przy założeniu, że weźmie tyle kasy do kieszeni, ile
> > biorą busiarze.
>
> Czy jest coś złego w braniu kasy do kieszeni?
Nieodprowadzanie podatków.

> > Też jestem za. Ale miękkie siedzenia to lekka przesada.
>
> niby też fakt. Europejczyk powinien mieć twardą d...
Nie. Nie ptorzebuję miękkich siedzeń.

> > Nie pomoże na koncentrację. Naprawdę, łatwośc prowadzenia nie pomoże Ci n
> ic,
> > jeśli zaśniesz za kółkiem.
>
> Od tego jest kawa, cola itp.
Od tego jest przede wszystkim sen i normowany czas pracy kierowcy.

pzdr,
krzyskup

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Policja będzie częściej kontrolować prywatne li...
krzyskup napisał:


> Nie wiem, ja go nie konstruowałem. Wiem, że najnowsze mają.

Tamten stary nie był.


> Powtarzasz się.

Ale to jest fakt. Wódka powoduje o wiele więcej zgonów niż busy.



> Nieodprowadzanie podatków.

Co z lekarzem i adwokatem? Nie mają kas fiskalnych.


> Nie. Nie ptorzebuję miękkich siedzeń.

Pogratulować. jesteś prawdziwym Europejczykiem.



> Od tego jest przede wszystkim sen i normowany czas pracy kierowcy.

z tego co wiem to łódzkie busy nie jeżdżą nocą tak że kierowca może się wyspać.
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Będzie mniej zjazdów awaryjnych do zajezdni...
Inspekcja pracy nie stwierdziła nieprawidłowości jeśli chodzi o czas pracy
kierowców dla MPK. Bo czas nie jest przekraczany w firmie. A po godzinach pracy
w MPK kierowcy mogą sobie popracować dla spółdzelni zawodowej, która rzekomo nie
istnieje (dziś jeden z kierowców stwierdził, że w dni wolne nie jeździ dla MPK,
tylko dla spółdzielni właśnie). Mamy tu tzw. podwójne zatrudnienie. W każdej
firmie kierowca odpracowuje swoje i dlatego MPK pod względem prawnym jest czyste
(wykorzystują po prostu lukę w przepisach, co zabronione nie jest). Popytaj
szeregowych pracowników...



Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Kiedy skończy się era ikarusów
Kiedy skończy się era ikarusów
fakt ze MZA jest ciut drozszym przewoznikiem od prywatnego przewoznika, ale w
tej firmie jest przestrzegany czas pracy kierowcow, tutaj nie woza nas kierowcy
pracujacy po 16-20h na dobe, czym to moze sie skonczyc ???? tutaj jest dana
stawka za godzine pracy kierowcy, w miare jasny i przejrzysty sytsem
wynagrodzenia, placone podatki co za tym idzie, u prywatnego masz niska stawke i
pod stolem placone lewizny, wiem ze to nie interesuje pasazera, chce byc wozony
nowym blyszczacym autobusem ale pasazer tez pracuje i nie chce byc
wykorzystywany w swojej pracy, firmie Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: 300 godzin autobusowej normy Ukraińców
Gość portalu: Espero10 napisał(a):

> Zgadzam się w firmach takich jak ITS.Michalczewski , Mobilis czy
> Grodzisk , kierowcy i mechanicy pracują średnio po 240-280
godzin,to
> jest skandal gdzie są kontrole.

Bzdury piszesz! W ITS Michalczewskim i Mobilisie nie dochodzi do
łamania czasu pracy kierowcy. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Koniec niewolnictwa w MPK?
Jakie to logiczne wytłumaczenie. Nie ma, bo nie sa wymagane.
Ciekawe że inni przewoźnicy muszą stosować tachometry do ewidencji czasu pracy
kierowcy.
Czyli co nie zabronione to dozwolone.
Tylko czy kierowca autobusu miejskiego w jakimkolwiek państwie europrejskim
pracuje w nadgodzinach? Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Koniec niewolnictwa w MPK?
Rozrozniasz norme czasu pracy kierowcy od pracy po godzinach? Norme masz tutaj:

www.grupa33.jgora.pl/Article115.phtml
Kierowcy w MPK i spoldzielni spelniali wszystkie zalecenia normy, nie pracowali
wiecej niz 9 godzin dziennie i zawsze mieli odpowiedni odpoczynek.

Kierowca MPK pracuje normalnie na pelny etat - czyli 40 godzin tygodniowo (8
godzin dziennie), dorabianie w spoldzielni polegalo na tym ze kierowcy
pracowali rowniez w weekendy, ale wedlug normy czasu pracy kierowcow, czyli
mieli odpowiedni wypoczynek.

Zlamanie normy czasu pracy kierowcow auobusow jest znacznie powazniejszym
przestepstwem niz rzekome zmuszanie kierowcow do pracy po godzinach. PIP
podczas calej swojej kontroli nie stwierdzil aby chociaz raz norma zostala
naruszona.

Wiec to ty sie rozpedziles, nie wiesz do konca o czym piszesz ale musis
krzyczec, bo oczywiscie MPK to diabel i pewnie jakis uklad.

Aleksej Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Czy 97 dotrze do pl.Kościuszki w Aleksandrowie?
Tak ale jeszcze dolicz czas pracy kierowcow, plus skaldki ZUS.
Ponadto koszt amortyzacji autobusow na tych odcinkach
Inne koszty to przystanki informacje, ich utrzymanie (chyba ze partzantka ala
Inter-Bus).
NO i dodatkowe koszty eksploatacyjne - przeglady, wyamiana zuzywajacych sie
czesci, olej itd.
Koszty utrzymania rezerwy .....
No i jeszcze kontrola biletowa.

Wtedy zauwazysz ze to paliwo to nie jest najistotniejszy koszt..... Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: 10 tysięcy taksówek zablokuje Warszawę
Nowe przepisy dla taksówkarzy
Rząd Millera/Kołodki wprowadził nowe przepisy dla taksówkarzy:
1. Na przednim siedzeniu pasażera musi siedzieć księgowa
obsługująca kasę fiskalną.
2. Ze względu na częste napady na taksówkarzy na tylnym
siedzeniu musi obowiązkowo siedzieć dwóch agentów ochrony.
3. Między agentami ochrony musi siedzieć behapowiec kontrolujący
czas pracy kierowcy i reszty załogi.
4. O pasażerach nie pomyślano, na szczęście.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: MPK - rozpadające się autobusy
Chłopie, Ty w Polsce żyjesz, jak się któryś zapali
Chłopie Ty w Polsce żyjesz. A jak jest w Polsce? zaraz znajdzie się
kilku mechaników, niby fachowców, co będą udawadniali, że te
autobusy są the best, że jeszcze mogą kilka razy kulę ziemską
objechać i te inne brednie. a jak się autobus zapali i spłoną
pasażrowie, to się powoła komisje i zarządzi przegląd autobusów w
całej Polsce. A speaker telewizyjny powie: "szkoda, że mądry Polak
po szkodzie".
ile osób musiało zginąć zanim zarządzili kontrolę autokarów i czasu
pracy kierowców? W Polsce żyjemy. a tutaj dziadostwo jest na
porządku dziennym. i biada temu, kto spróbowałby ruszyć je a tym
samym i układy. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Stan autobusów MZK - czemu Policja nie sprawdza ?
Jak się zapali i spłoną ludzie wtedy dopiero.....
Jak sie jakiś grat zapali i spłoną ludzie, wtedy dopiero powołają
komisję i zarządzą pokazową kontrolę.Jak to w Polsce. pseudoeksperci
będą pisać, że to sie nie mogło stać, bo stan gratów był przecież
dobry..... a lokalna prasa napisze, że szkoda, że mądry Polak po
szkodzie.
a jak było z autokarami? ile musiało naginąć ludzie, żeby zaczęli
kontrolować czas pracy kierowców.
A tutaj coś na przestrogę:
wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80291,6480777,Warszawa__W_centrum_splonal_autobus___wasze_zdjecia.html Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: MPK
Może i jestem uszczypliwy, ale irytuje mnie brak poszanowania zasad
(w tym przypadku zasad ortografii). Poczytaj kolego Ustawę o czasie pracy
kierowców, a w szczególności Rozdział 4a(23): Okresy prowadzenia pojazdów,
obowiązkowe przerwy w prowadzeniu i gwarantowane okresy odpoczynku kierowców
wykonujących przewozy regularne, których trasa nie przekracza 50 km. Zwróć
również uwagę na fakt, że czym innym jest czas pracy kierowcy, a czymś innym
czas prowadzenia pojazdu. Wątpię, aby nie przestrzegano tych zasad w tak dużej
firmie jak MPK. Oczywiście może się zdarzyć, że planowane przerwy w prowadzeniu
pojazdu zmniejszają się na skutek zakorkowanych ulic. To już całkiem inna historia.
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Tir zawisł nad torami
Czytając posty większości forumowiczów ogarnia mnie czarna rozpacz.
Te "Tiry" tak samo jak osobówki będą się rozbijały nierzadko zabijając ludzi.
Czy waszym zdaniem należy jeszcze bardziej zaostrzyć kontrolę kierowców i
przedsiębiorców bo ciężarówki się rozwalają i częstochy muszą sobie postać w
korkach.A może większe kary dla kierowców od tych z unijnych taryfikatorów ?!

Problemem i główną przyczyną wielu wypadków w Polsce jest TYLKO I WYŁĄCZNIE brak
nowych wielopasmowych dróg,obwodnic i autostrad !!!
Wraz z rozwojem gospodarczym wzrasta zamożność obywateli.
Teraz praktycznie każdy może sobie kupić samochód i to czyni.
Podobnie ma się rzecz z transportem drogowym.
Firmy transportowe w Polsce mają 15% wzrost popytu na usługi.
Czyli może trzeba im przykręcić śrubę żeby się za szybko nie bogacili kupując
nowy tabor ?

W Polsce WZRASTA NATĘŻENIE RUCHU WSZYSTKICH POJAZDÓW ale nie budowa nowych i
bezpiecznych dróg o których wcześniej wspomniałem.
I to jest główną przyczyną większości wypadków.

A specom od karania kierowców podpowiem że w USA i Kanadzie te nieszczęsne TIRY
nie mają wogóle tachografów sprawdzających czas pracy kierowców.
Ameryka to wolny kraj więc dlaczego komuś nakazywać jak długo i ile przerw może
mieć a ile jechać ? Tachografy nie poprawiają bezpieczeństwa i nie zmniejszają
liczby wypadków.
Bezpieczeństwo zależy głównie od jakości i ilości dróg oraz od natężenie ruchu
na drogach.
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Rozmowa o przednich drzwiach
I cóż. znów się okazało że winni są pasażerowi, bo gdyby nie oni nie trzeba by
otwierać drzwi, wolno byłoby palić w autobusie i czas pracy kierowcy byłby
krótszy , bo nie miałby kogo wozić.
a jeżeli autobusy nie są przystosowane to powinny zostać wycofane do czasu
przystosowania. popieram pomysł naciskania przycisków przez pasażerów w
autobusie aby inni mogli wsiąść swobodnie do autobusu.
płacę co miesiąc 72 zł za bilet i co za to mam. przepełnione i brudne autobusy,
gburowatych kierowców. I tak ma wyglądać zachód?
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Wpadła ciężarówka do przewozu pasażerów
Wpadła ciężarówka do przewozu pasażerów
Przepisy swoje a klienci swoje. Jak jest popyt, to znajdą się tacy co go
zaspokoją.
Nowy bus, koszt prawa jazdy D, przepisy dotyczące czasu pracy kierowcy =
droższe bilety. A pasażerowie nie ślepi, widzieli do czego wsiadają. Znaczy
się godzili na ryzyko.
Ale urzędasy nas "obronią" przed niesolidnymi tanimi przedwźonikami.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Przewozy pasażerskie Mariusz Tatuśko
Niestety masz rację,ukarać MPK za niewykonany kurs to prosta
sprawa,ZDiK ma to jak na dłoni dzięki komputerom zamontowanym w
autobusach.Za to prywatny może wszystko.Czas pracy kierowców to już
inna bajka,wątpię aby były stosowane wszystkie przepisy.Mam je w
jednym paluszku z uwagi na wykonywane zajęcie,przypuszczam,że
fałszowana jest dokumentacja z czsów pracy(o ile w ogóle jest
prowadzona)Ja również przyłączam się do zyczeń Sycylijczyka. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Wypadek busa linii "C"
Dla mnie powinni kontrolować ich codziennie, a przede wszystkim
czas pracy kierowców. Sztachan z niebieskiego sprintera z "C" jeździ
dzień w dzień po 15 godzin i pewnie nawet nie ma czasu się wykąpać,
a co dopiero wyspać. Ciekawe jak te przegięcia tuszowane są w
ewidencji czasu pracy- przecież to już nie są busy tylko autobusy i
czas pracy kierowców musi być zgodny z ustawą. Wałbrzych to
enklawa ... Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Zakaz wjazdu tirów do miasta tylko na papierze
Zakaz wjazdu tirów do miasta tylko na papierze
władze naszego wspaniałego miasta nie potrafią:
1.przyspieszyć budowy obwodnicy śródmiejskiej - opóźnienie rozpoczęcia kolejnych
odcinków rosną.
2.nie potrafią wprowadzić najprostszych metod usprawnienia ruchu - światła dla
pieszych na przycisk, ustawienie świateł (zielona fala) - stały korek na
osobowickiej.
3.nie potrafi egzekwować istniejących zakazów dopuszczając do potężnych
zniszczeń w drogach o nieprzystosowanej nawierzchni do dużych obciążeń
ale wprowadza kolejne zakazy, które gdyby były przestrzegane spowodowały by
całkowity paraliż miasta:
1.auta wjeżdżające do miasta w trakcie zakazu blokują drogi dojazdowe - brak
parkingów.
2.auta które wjechały do miasta w czasie dozwolonym, a nie zdążyły wyjechać
przed godziną zakazu blokują centrum - w grę wchodzi czas rozładunku jak również
czas pracy kierowców.
3.urzędnicy miejscy dający zezwolenie na budowę hipermarketów, centrów
logistycznych i zakładów produkcyjnych, teraz narażają te firmy na straty - czy
urząd stać na pokrywanie odszkodowań

poza tym, drogi remontuje się dla samochodów - jeżeli nowa droga rozpada się pod
ciężarem aut to winę ponosi urząd który nie potrafi odebrać inwestycji i płaci z
naszych podatków za buble. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Rzucił się pod koła lawety w obronie auta
dojazd, zaladunek , rozladunek .. laweta to nie maluch swoje kosztuje i pali tez
wiecej + czas pracy kierowcy .... tez kiedys zaplacilem za lawete wezwana przez
policje i wiecie co ? wyszlo najtaniej jak sie tylko dalo - jeszcze w ciagu
dnia to by sie udalo znalezc za te 170 lawete ale tez nie na wezwanie od reki
tylko wczesniej umowiona.
za to w nocy to sie zaden nie chcial ruszyc ponizej 3-4 stow a laweta wezwana
przez policje moze wziac tyle ile podala do umowy i ani grosza wiecej - bez
wzgledu na to czy sie facetowi chce z bazy wyjezdzac czy nie. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: firma Eurokontakt i Inter W-w
przypomnij sobie autobus który wracał z Hiszpani w zeszły roku - zapalił się!
była o tym wiadomość w TVP 5
Po drugie firma oszczędza na kierowcach i są oni zmuszani do
przekraczania "czasu pracy kierowcy". Nie jestem gołosłowny pracowałem w tej
firmie prawie dwa lata.Moj "rekord" za kierownica to 26 godzin!!! Znam
łatwiejsze sposoby samobójstwa i nie muszą przy tym ginąc pasażerowie Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Znów A4 zablokowana
wielki_czarownik napisał:

> Może czas zakazać jazdy ciężarówek w przypadku obfitych opadów śniegu? Jasno i
> wyraźnie widać, że większość blokad dróg w tym okresie powodują ślizgające się
> ciężarówki. Nie potrafią (nie są w stanie) jeździć na śniegu? To niech czekają
> do wiosny!

Mamy świetne prawo. Wystarczy konsekwentnie egzekwować właściwy stan techniczny
ciężarówek oraz czas pracy kierowcy. Większość z nich jeździ przeładowanych, na
łysych oponach, z niesprawnymi hamulcami lub z kierowcą po 14 godzinach za
kółkiem i odpowiednio zmanipulowanym tachografem. Jak to jest, że przez Alpy
ciężarówki przejeżdżają? Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Złodzieje okradają auta z paliwa
> W Niemczech status kierowcy jest inny, jedzie 8 godzin i stop - koniec pracy w
> tym dniu. Niech spróbuje przekroczyć czas jazdy, drogo to kosztuje. I jeszcze
> drogi, kultura na drodze - dalej jesteśmy za murzynami.]

9.

Czas pracy kierowcy według ustaleń międzynarodowych to 12 godzin max, z czego nie więcej niż 9 godzin jazdy (z co najmniej przerwą jedną po drodze). Reszta to jakieś roboty papierkowe, załádunki i takie tam.

Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Śpiący kierownik na stacji paliw
...sorry ale tak sie w trące apropo tego czasu pracy kierowcy ,
bylem kierowca w x firmie wożacej mieso kontenerami do 3,5 tony i
tam sie jezdzi czasami po 26 godzin bez najmniejszej chwilki przerwy
i tez za psie pieniadze...i z tego co wiem chlopaki dalej tak
jezdzą...3 albo i nieraz nawet 4 tony ładunk...masakra Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Autobusy i tramwaje staną na dwie godziny
Z tego co mi wiadomo warszawiaki wygrały przetarg jednym gorszem z forbusem. Syn pana prezesa mzk jest z warszawiakami więc nie dziwi fakt, że za nimi stoi. Ikarusy są po generalnych remontach i miały być sprzedane za ok 20tyś. sztuka a poszły za 2tyś? Czy to nie jest działanie na szkodę spółki?
Zajezdnia szajnochy jest przenoszona na inowrocławską, a teren ma zaostać sprzedany. Wszyscy zastanawiali się co tu powstanie... nowy market osiedle mieszkaniowe...? terez zamierza kupić mobiles i mieć tu zajezdnie.
Ciekawostką jest że według kryteriów przetargu przewoźnik miał odrazu zapewnić komfort transportu równy lub wyższy od mzk. jak jest każdy widzi.
Zaczynam mieć obawy przed jazdą linią 69, gdyż nieprzestrzegany jest czas pracy kierowców. Rano pracują dla mzk a popołudniu dla mobilesu.

Kto pozwolił by firma która według prawa nie wygrała definitywniw przetargu (sprawa w sądzie) zaczeła obsługiwać linie. Do tego czasu powinno jeździć mzk. Jeżeli od 1. stycznia miał zmienić się przewoźnik dlaczego nie przetarg nie odbył się pół roku wcześniej by wszystkie prawne aspekty sprawy były zakończone i przygotowany tabor.

Mobiles twierdzi że wszystko to wina forbusu bo zaskarzyli przetarg. Takie ich prawo, powinni się z tym liczyć. Więc coś w tym jest że warszawiaki byli pewni swego... z rączki do rączki? Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Policja bierze się za busy. Dziś kontrole w Jas...
Policja bierze się za busy. Dziś kontrole w Jas...
Zgaduję, że - dziwnym trafem - prawie żaden bus nie wyjedzie dzisiaj na trasę warszawską. Aż skończy się akcja policji i busiarstwo wróci do swoich standardów zapewniających konkurencyjność cen i czasu przejazdu. Np. wymienionych w artykule: przekraczanie dozwolonej prędkości i wyprzedzanie w miejscach niedozwolonych, przewożenie większej liczby osób niż jest to dopuszczone, stan trzeźwości kierujących, czas pracy kierowców, stan techniczny pojazdów, działanie tachografu, oplombowania i wymagane dokumenty. Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Miejska komunikacja. Czeka nas rewolucja
Ta oczywiscie, po co coś zmieniać na coś jak jest w innych miastach
skoro u nas jest najlepiej!!!! A jak można nazwać przedsiębiorców
prywatnych którzy jeżdżą na opale, nie rozliczają się z zusem,
fizkusem, zatrudnaija konduktorów na czarno, ,,kupują'' rozkłady,
łamią ustawowy czas pracy kierowcy, jak sa kontrole nie dojeżdżają
na koncowe przystanki, bo autobusy nie przeszły by najprostrzego
badania !!! I to jest komunikacja na europejskim poziomie ? Czas z
tym skonczyć !!! Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Widziane 18.08.2003
kuba203 napisał:

> ZONK, są 3 :D

to numery proszę, bo mnie się wydaje że zostały tylko dwa, możliwe że spowrotem są trzy bo bodajze na którymś H jeżdżą, ale wiem ze po tym jak bieńczyce obsługiwały tylko T1 na zajezdni zostały dwa auta

> To tak można się ustawić, żeby zawsze na tej samej linii jeździć? :)

akurat w tym przypadku można było, gdyż mają godziny pracy takie, że im się w miesiącu bilans zgadza

> To nie lepiej, żeby na te pół kółka rezerwa została?

nie, gdyż wtedy trzebaby albo zabrać czas pracy kierowcy który zjechał, albo płacić podwójnie - rezerwiście za jazdę i kiermanowi za stanie w zajezdni... Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu



Temat: Widziane 18.08.2003
Gość portalu: Fassi napisał(a):

> możliwe że spowrotem
> są trzy bo bodajze na którymś H jeżdżą,

Swoją przygodę z H3 Bieńczyce zakończyły gdzieś w styczniu :)

> nie, gdyż wtedy trzebaby albo zabrać czas pracy kierowcy który zjechał, albo

> acić podwójnie - rezerwiście za jazdę i kiermanowi za stanie w zajezdni...

Tzn, że rezerwiście się płaci tylko za wykonane kursy? Czyli jak ma pecha to
może przesiedzieć cały dzień i nic nie zarobić?
Przeczytaj wicej odpowiedzi z tematu




Strona 2 z 4 • Zostao wyszukane 308 wynikw • 1, 2, 3, 4